Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.10.20.1

Razumijevanje tehnološke socijalizacije: sociogeneracijsko istraživanje tehnobiografskih putova mladih u madridskoj regiji

Daniel Calderón Gómez orcid id orcid.org/0000-0003-2116-2618 ; Complutense University of Madrid, Madrid, Spain


Puni tekst: engleski pdf 554 Kb

str. 12-30

preuzimanja: 335

citiraj


Sažetak

U ovom članku autor zauzima sociogeneracijsku perspektivu kako bi rekonstruirao biografije mladih u smislu socijalizacije za korištenje informacijskih i komunikacijskih tehnologija (IKT) u madridskoj regiji. Pri tome se oslanja na Bourdieuev pristup, koji uključuje dvije povezane dimenzije toga procesa: materijalnu domestikaciju IKT-a u svakodnevnim aktivnostima i distinktivnu digitalnu pismenost internaliziranu kao dispozicije prema praksi. Analiza je, na uzorku od trideset dubinskih (in-depth) intervjua strukturiranom po rodu, dobi, obrazovanju i načinu pristupa digitalnim sadržajima, utvrdila postojanje četiri idealna tehnobiografska puta (T1 – protehnološki korisnici, T2 – praktični korisnici, T3 – mobilni korisnici, T4 – profesionalni korisnici) koji predstavljaju distinktivne oblike usvajanja digitalnih tehnologija u praksi.

Ključne riječi

mladi; internet; digitalni jaz; digitalni urođenici; generacijska analiza

Hrčak ID:

236139

URI

https://hrcak.srce.hr/236139

Datum izdavanja:

24.3.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.159 *