Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.10.20.4

Stereotipi vezani uz stariju dob: pogled na starije u brazilskom oglašavanju

Christiane Monteiro Machado orcid id orcid.org/0000-0003-4578-8447 ; Universidade Positivo, Curitiba, Brazil
Jorge Pedro Sousa orcid id orcid.org/0000-0003-0814-6779 ; University Fernando Pessoa, Porto, Portugal


Puni tekst: engleski pdf 578 Kb

str. 69-88

preuzimanja: 612

citiraj


Sažetak

Starenje (proces koji je već duboko zahvatio Europu, a sada i Brazil) više od ostalih demografskih fenomena predstavlja socijalnu konstrukciju koja je pod utjecajem medija. Oglašavanje, koje istovremeno reflektira društvene vrijednosti i doprinosi konstrukciji društvenih vrijednosti, koristi stereotipe kao alat za kreiranje prepoznatljivih likova. Cilj ovog istraživanja jest identificirati aspekte oglašivačkih poruka koje koriste stereotipe u portretiranju starijih ljudi. Uzorak se sastojao od devetnaest jedinica oglasa odabranih između 4,500 objava na Faceebooku i Youtubeu deset kompanija s najvećom potrošnjom na oglašavanje u Brazilu, u razdoblju od srpnja 2017. do lipnja 2018. Od 104 oglasa koji prikazuju starije ljude, 19 je koristilo stereotipe. U njih 12 koristili su se pozitivni stereotipi u smislu životnog iskustva koje dolazi s godinama, dok ih je 7 prikazivalo negativne osobine koje se vezuju uz starost: gubitak osjećaja za stvarnost kod starijih osoba, teškoće s tehnologijom, siromašna socijalna interakcija, fizičke teškoće ili staromodno odijevanje. Negativni stereotipi odražavaju zastarjelu percepciju procesa starenja.

Ključne riječi

oglašavanje; starenje; stereotipi; Brazil; oglašivači

Hrčak ID:

236142

URI

https://hrcak.srce.hr/236142

Datum izdavanja:

24.3.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.648 *