EFIKASNOST I PROFITABILNOST U KONTEKSTU INDUSTRIJE MASOVNIH MEDIJA
Mario Plenković
; Institut za medijsku komunikaciju, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Tina Tomažič
; Institut za medijsku komunikaciju, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
APA 6th Edition Plenković, M. i Tomažič, T. (2008). EFFECTIVENESS AND PROFITABILITY IN THE CONTEXT OF MASS MEDIA INDUSTRIES. Informatologia, 41 (1), 39-45. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/21827
MLA 8th Edition Plenković, Mario i Tina Tomažič. "EFFECTIVENESS AND PROFITABILITY IN THE CONTEXT OF MASS MEDIA INDUSTRIES." Informatologia, vol. 41, br. 1, 2008, str. 39-45. https://hrcak.srce.hr/21827. Citirano 06.03.2021.
Chicago 17th Edition Plenković, Mario i Tina Tomažič. "EFFECTIVENESS AND PROFITABILITY IN THE CONTEXT OF MASS MEDIA INDUSTRIES." Informatologia 41, br. 1 (2008): 39-45. https://hrcak.srce.hr/21827
Harvard Plenković, M., i Tomažič, T. (2008). 'EFFECTIVENESS AND PROFITABILITY IN THE CONTEXT OF MASS MEDIA INDUSTRIES', Informatologia, 41(1), str. 39-45. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/21827 (Datum pristupa: 06.03.2021.)
Vancouver Plenković M, Tomažič T. EFFECTIVENESS AND PROFITABILITY IN THE CONTEXT OF MASS MEDIA INDUSTRIES. Informatologia [Internet]. 2008 [pristupljeno 06.03.2021.];41(1):39-45. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21827
IEEE M. Plenković i T. Tomažič, "EFFECTIVENESS AND PROFITABILITY IN THE CONTEXT OF MASS MEDIA INDUSTRIES", Informatologia, vol.41, br. 1, str. 39-45, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21827. [Citirano: 06.03.2021.]
Sažetak U radu se provodi sustavna analiza medijskog tržišta u kontekstu snažnog razvoja medijske industrije na svim razinama lokalne, nacionalne, regionalne i globalne medijske komunikacije. Autori provode sinkronijsku i dijakronijsku provedbenu analizu profitabilnosti medijskih subjekata (ekonomska isplatljivost u poslovanju medijskih institucija) kao i komunikološke aspekte medija (analiza informacijsko-komunikacijskih sadržaja) u kontekstu očuvanja informativne, kulturne, političke i socijalne uloge medijske komunikacije u uvjetima globalne medijske industrije. Istraživanje je pokazlo da su ekonomski, komunikološki, društveni aspekti medija i medijske industrije u međusobnoj korelaciji. Medijska profitabilnost i društvena uloga medija je u stalnom „društvenom konfliktu” između ekonomske profitabilnosti i društveno odgovorne uloge medija . Istraživanje je pokazalo da medijska industrija u uvjetima tržišnog privređivanja i opstanka na medijskom tržištu mora poštivati zakonitosti tržišnog poslovanja uz puno uvažavanje osnovne društvene uloge medija na svim razinama medijskog komuniciranja (globalno, nacionalno, regionalno i lokalno).
Autori zaključuju kako je današnja medijska industrija u suvremenom komunikacijskom svijetu, s aspekta poslovne i programsko javne učinkovitosi, u stalnom društvenom raskoraku između profitabilnosti i društveno odgovorne funkcije medija.