hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32914/mcpr.11.1.2

MEDIJSKA ZASTUPLJENOST POLITIČKIH OPCIJA I GRAĐANSKO IZBORNO PONAŠANJE (Case Study: Hrvatski parlamentarni izbori 2003.godine)

Mario Plenković ; Alma Mater Europaea, Maribor, Slovenija
Slobodan Hadžić ; Hrvatsko komunikološko društvo, Zagreb, Hrvatska
Mladen Kučiš ; Hrvatsko komunikološko društvo, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 25-52 preuzimanja: 31* citiraj
APA 6th Edition
Plenković, M., Hadžić, S. i Kučiš, M. (2020). MEDIJSKA ZASTUPLJENOST POLITIČKIH OPCIJA I GRAĐANSKO IZBORNO PONAŠANJE (Case Study: Hrvatski parlamentarni izbori 2003.godine) . Media, culture and public relations, 11 (1), 25-52. https://doi.org/10.32914/mcpr.11.1.2
MLA 8th Edition
Plenković, Mario, et al. "MEDIJSKA ZASTUPLJENOST POLITIČKIH OPCIJA I GRAĐANSKO IZBORNO PONAŠANJE (Case Study: Hrvatski parlamentarni izbori 2003.godine) ." Media, culture and public relations, vol. 11, br. 1, 2020, str. 25-52. https://doi.org/10.32914/mcpr.11.1.2. Citirano 05.07.2020.
Chicago 17th Edition
Plenković, Mario, Slobodan Hadžić i Mladen Kučiš. "MEDIJSKA ZASTUPLJENOST POLITIČKIH OPCIJA I GRAĐANSKO IZBORNO PONAŠANJE (Case Study: Hrvatski parlamentarni izbori 2003.godine) ." Media, culture and public relations 11, br. 1 (2020): 25-52. https://doi.org/10.32914/mcpr.11.1.2
Harvard
Plenković, M., Hadžić, S., i Kučiš, M. (2020). 'MEDIJSKA ZASTUPLJENOST POLITIČKIH OPCIJA I GRAĐANSKO IZBORNO PONAŠANJE (Case Study: Hrvatski parlamentarni izbori 2003.godine) ', Media, culture and public relations, 11(1), str. 25-52. https://doi.org/10.32914/mcpr.11.1.2
Vancouver
Plenković M, Hadžić S, Kučiš M. MEDIJSKA ZASTUPLJENOST POLITIČKIH OPCIJA I GRAĐANSKO IZBORNO PONAŠANJE (Case Study: Hrvatski parlamentarni izbori 2003.godine) . Media, culture and public relations [Internet]. 2020 [pristupljeno 05.07.2020.];11(1):25-52. https://doi.org/10.32914/mcpr.11.1.2
IEEE
M. Plenković, S. Hadžić i M. Kučiš, "MEDIJSKA ZASTUPLJENOST POLITIČKIH OPCIJA I GRAĐANSKO IZBORNO PONAŠANJE (Case Study: Hrvatski parlamentarni izbori 2003.godine) ", Media, culture and public relations, vol.11, br. 1, str. 25-52, 2020. [Online]. https://doi.org/10.32914/mcpr.11.1.2

Sažetak
U radu je provedeno istraživačko, politološko i komunikološko istraživanje dijalek-tike medijske /ne/moći u procesu izbornog građanskog ponašanja na primjeru hrvatskih parlamentarnih izbora 2003. godine. Istraživanje obuhvaća vremenske granice od 1. rujna do 30. studenoga 2003. godine. Izabrana metodologija i primijenjene istraživačke metode usklađene su sa suvremenim istraživačkim trendovima koji se primjenjuju u sličnim medijskim istraživanjima i istraživanjima izbornih i političkih kampanja. Autori ukazuju na svu složenost proučavanja ove problematike koja zaokuplja pažnju recentne komunikološke i politološke znanstvene javnosti. Polazna istraživačka hipoteza u potpunosti je potvrdila predviđane istraživačke rezultate. Autorska istraživačka koncentracija usredotočena je na ispitivanje međusobnih korelacija između medijske zastupljenosti političkih opcija, osoba i izbornog građanskog ponašanja. Provedena je i induktivno-deduktivna analiza medijskog predstavljanja u korelaciji s utrošenim financijskim sredstvima za promidžbu i propagandnu kampanju. Dobiveni rezultati pokazuju da ne postoji značajniji uz-ročno posljedični odnos između medijske zastupljenosti i izbornog građanskog ponašanja. U zaključnom interpretiranju dobivenih rezultata je vidljivo da se stavovi o izbornoj preferenciji birača, prije izborne kampanje, nisu bitno izmijenili tijekom medijske promidžbene i propagandne izborne građanske izloženosti. Na temelju publiciranog članka „Dijalektika medijske moći i izborno građansko pona-šanje (Hrvatski parlamentarni izbori 2003.), Informatol, Vol.39,No. 1,2006., održana je politološka i komunikološka retrospektivna rasprava na temu Case Study analiza “Hrvatski parlamentarni izbori 2003.godine“. Istraživanje je prezentirano, u povo-du obilježavanja 50. obljetnice znanstvenog časopisa INFORMATOLOGIA (1969. - 2019.), na 25. International scientific conference „ SOCIETY AND TECHNOLOGY 2019 („DIT – 2019“ - Dr. Juraj Plenković), Opatija, 28. - 30.06. 2019.

Ključne riječi
Parlamentarni izbori; mediji; oglašavanje

Hrčak ID: 237721

URI
https://hrcak.srce.hr/237721

[engleski]

Posjeta: 69 *