hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5613/rzs.50.1.2

Sociološki osvrt na odrednice studentskoga internetskog kupovanja u Hrvatskoj

Ivana Brstilo Lovrić

Puni tekst: hrvatski, pdf (445 KB) str. 31-59 preuzimanja: 56* citiraj
APA 6th Edition
Brstilo Lovrić, I. (2020). Sociološki osvrt na odrednice studentskoga internetskog kupovanja u Hrvatskoj. Revija za sociologiju, 50 (1), 31-59. https://doi.org/10.5613/rzs.50.1.2
MLA 8th Edition
Brstilo Lovrić, Ivana. "Sociološki osvrt na odrednice studentskoga internetskog kupovanja u Hrvatskoj." Revija za sociologiju, vol. 50, br. 1, 2020, str. 31-59. https://doi.org/10.5613/rzs.50.1.2. Citirano 08.07.2020.
Chicago 17th Edition
Brstilo Lovrić, Ivana. "Sociološki osvrt na odrednice studentskoga internetskog kupovanja u Hrvatskoj." Revija za sociologiju 50, br. 1 (2020): 31-59. https://doi.org/10.5613/rzs.50.1.2
Harvard
Brstilo Lovrić, I. (2020). 'Sociološki osvrt na odrednice studentskoga internetskog kupovanja u Hrvatskoj', Revija za sociologiju, 50(1), str. 31-59. https://doi.org/10.5613/rzs.50.1.2
Vancouver
Brstilo Lovrić I. Sociološki osvrt na odrednice studentskoga internetskog kupovanja u Hrvatskoj. Revija za sociologiju [Internet]. 2020 [pristupljeno 08.07.2020.];50(1):31-59. https://doi.org/10.5613/rzs.50.1.2
IEEE
I. Brstilo Lovrić, "Sociološki osvrt na odrednice studentskoga internetskog kupovanja u Hrvatskoj", Revija za sociologiju, vol.50, br. 1, str. 31-59, 2020. [Online]. https://doi.org/10.5613/rzs.50.1.2

Sažetak
Valorizirajući internetsko kupovanje kao aktualan fenomen koji je zadnjih godina u globalnom porastu, ovim radom se ukazuje na deficit društvenih, napose socioloških, analiza na temu u kontekstu hrvatskog društva. Pregledom literature o profilima internetskih kupaca postavljen je okvir za ispitivanje studentske populacije koja je prepoznata kao predvodnik suvremenih potrošačkih i tehnoloških trendova. Operacionalizacijom viševrsnih forma kapitala uz varijable demografije, tehnoloških resursa i praksi, ispitane su odrednice studentskoga internetskog kupovanja u Hrvatskoj (N= 1094). Izvorni empirijski nalazi prikupljeni metodom ankete pokazuju da studentsko internetsko kupovanje najpouzdanije predviđaju posjedovani tehnološki resursi, tehnološke vještine i interesi na način da su ispitanici opremljeniji novim tehnologijama s izraženijim tehnološkim vještinama i interesom za praćenjem tehnoloških trendova vjerojatniji internetski kupci. Aspekti tehnoloških resursa i praksi udruženi s ekonomskim kapitalom utvrđeni su značajnima i kod razlikovanja studenata koji (ne)kupuju putem interneta, što je podcrtalo višerazinske nejednakosti u perspektivi studentskog internetskog kupovanja. Izražena zabrinutost oko online rizika te tradicionalna (ne)vezanost za fizičku kupovinu ispostavili su se glavnim razlozima neprakticiranja internetskog kupovanja iz perspektive ispitanika, što je razvojnu dinamiku same prakse zaokružilo temama društvene nejednakosti i nepovjerenja.

Ključne riječi
internetsko kupovanje; internetski kupci; studenti; kapital; tehnološki resursi i prakse; online rizici

Hrčak ID: 237759

URI
https://hrcak.srce.hr/237759

[engleski]

Posjeta: 122 *