hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.32633/eb.5.3

Primjena aktivnog učenja temeljenog na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja na primjeru mikroskopiranja papučice, Paramecium sp.

Mirela Sertić Perić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4744-7884 ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Biološki odsjek, Zagreb, Hrvatska
Ana Marija Matić ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Biološki odsjek, Zagreb, Hrvatska
Darinka Kiš-Novak   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1690-8043 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Odsjek u Čakovcu, Čakovec, Hrvatska
Goran Vignjević ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za biologiju, Osijek, Hrvatska
Irena Labak ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za biologiju, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (771 KB) str. 34-46 preuzimanja: 45* citiraj
APA 6th Edition
Sertić Perić, M., Matić, A.M., Kiš-Novak, D., Vignjević, G. i Labak, I. (2019). Primjena aktivnog učenja temeljenog na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja na primjeru mikroskopiranja papučice, Paramecium sp.. Educatio biologiae, (5), 34-46. https://doi.org/10.32633/eb.5.3
MLA 8th Edition
Sertić Perić, Mirela, et al. "Primjena aktivnog učenja temeljenog na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja na primjeru mikroskopiranja papučice, Paramecium sp.." Educatio biologiae, vol. , br. 5, 2019, str. 34-46. https://doi.org/10.32633/eb.5.3. Citirano 12.07.2020.
Chicago 17th Edition
Sertić Perić, Mirela, Ana Marija Matić, Darinka Kiš-Novak, Goran Vignjević i Irena Labak. "Primjena aktivnog učenja temeljenog na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja na primjeru mikroskopiranja papučice, Paramecium sp.." Educatio biologiae , br. 5 (2019): 34-46. https://doi.org/10.32633/eb.5.3
Harvard
Sertić Perić, M., et al. (2019). 'Primjena aktivnog učenja temeljenog na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja na primjeru mikroskopiranja papučice, Paramecium sp.', Educatio biologiae, (5), str. 34-46. https://doi.org/10.32633/eb.5.3
Vancouver
Sertić Perić M, Matić AM, Kiš-Novak D, Vignjević G, Labak I. Primjena aktivnog učenja temeljenog na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja na primjeru mikroskopiranja papučice, Paramecium sp.. Educatio biologiae [Internet]. 2019 [pristupljeno 12.07.2020.];(5):34-46. https://doi.org/10.32633/eb.5.3
IEEE
M. Sertić Perić, A.M. Matić, D. Kiš-Novak, G. Vignjević i I. Labak, "Primjena aktivnog učenja temeljenog na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja na primjeru mikroskopiranja papučice, Paramecium sp.", Educatio biologiae, vol., br. 5, str. 34-46, 2019. [Online]. https://doi.org/10.32633/eb.5.3

Sažetak
Primjenom metoda aktivnog učenja izbjegava se prenošenje gotovih činjenica i zaključaka te se znanja stječu kroz rješavanje izazova i problema. Aktivno učenje često podrazumijeva samostalno istraživanje, uključujući aktivnosti promatranja, bilježenja opažanja i zaključivanja temeljem opaženog. Na taj način povećava se intelektualni angažman studenata i učenika, kao i vjerojatnost da će stečena znanja studenti i učenici uspješno primijeniti na nove izazove, bilo u radnom okruženju ili u drugim životnim situacijama. Efikasnost aktivnih metoda učenja, između ostalog, često ovisi i o kontekstu problema koji je predstavljen učenicima/studentima te o interesu učenika i/ili studenata za pojedine aktivnosti koje se primjenjuju u nastavi. U ovom radu predstavljen je primjer primjene aktivnih metoda učenja, temeljenih na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja tijekom mikroskopiranja različitih preparata papučice, Paramecium sp., među studentima druge godine preddiplomskog studija različitih studijskih programa biologije i studentima učiteljskog fakulteta. Uz radni list, koji može poslužiti kao osnova za planiranje i prilagodbu nastavnih aktivnosti na nekoj drugoj razini obrazovanja, u ovom radu su iznijeti i komentari studenata nakon provedbe aktivnih metoda učenja temeljenih na mikroskopiranju papučice. Komentari studenata o primjeni aktivnih metoda učenja (u usporedbi s tradicionalnim metodama, koje se inače koriste u njihovoj redovnoj praktikumskoj nastavi) pružaju uvid u opći dojam studenata o doživljaju nastave i pojedinih aktivnosti koje se primjenjuju u nastavi te o učinku primijenjenih aktivnosti na razumijevanje sadržaja koji se poučavaju. Prema većini ispitanika u ovom radu, aktivne metode učenja su zanimljive i većina studenata se izjašnjava da u načelu „voli takve aktivnosti“, koje uključuju samostalan rad i zaključivanje. Takvo mišljenje studenata moglo bi poslužiti kao svojevrsni poticaj za intenzivniju primjenu metoda aktivnog učenja na fakultetskoj razini obrazovanja te da bi metode aktivnog učenja postupno trebale zamijeniti frontalnu nastavu i tradicionalne metode.

Ključne riječi
prirodoslovna pismenost; učenje otkrivanjem; opažačke sposobnosti; zapis učenika; praživotinje

Hrčak ID: 237762

URI
https://hrcak.srce.hr/237762

[engleski]

Posjeta: 90 *