hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.32633/eb.5.4

Analiza konceptualnih mapa uz udžbenike u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano razumijevanje procesa razmnožavanja

Monika Golubić ; Osnovna škola Sunja, Sunja, Hrvatska
Valerija Begić ; Osnovna škola Sesvetski Kraljevec, Sesvetski Kraljevec, Hrvatska
Ines Radanović ; Biološki odsjek, Prirodoslovno-matematički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (3 MB) str. 48-66 preuzimanja: 69* citiraj
APA 6th Edition
Golubić, M., Begić, V. i Radanović, I. (2019). Analiza konceptualnih mapa uz udžbenike u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano razumijevanje procesa razmnožavanja. Educatio biologiae, (5), 48-66. https://doi.org/10.32633/eb.5.4
MLA 8th Edition
Golubić, Monika, et al. "Analiza konceptualnih mapa uz udžbenike u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano razumijevanje procesa razmnožavanja." Educatio biologiae, vol. , br. 5, 2019, str. 48-66. https://doi.org/10.32633/eb.5.4. Citirano 05.07.2020.
Chicago 17th Edition
Golubić, Monika, Valerija Begić i Ines Radanović. "Analiza konceptualnih mapa uz udžbenike u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano razumijevanje procesa razmnožavanja." Educatio biologiae , br. 5 (2019): 48-66. https://doi.org/10.32633/eb.5.4
Harvard
Golubić, M., Begić, V., i Radanović, I. (2019). 'Analiza konceptualnih mapa uz udžbenike u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano razumijevanje procesa razmnožavanja', Educatio biologiae, (5), str. 48-66. https://doi.org/10.32633/eb.5.4
Vancouver
Golubić M, Begić V, Radanović I. Analiza konceptualnih mapa uz udžbenike u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano razumijevanje procesa razmnožavanja. Educatio biologiae [Internet]. 2019 [pristupljeno 05.07.2020.];(5):48-66. https://doi.org/10.32633/eb.5.4
IEEE
M. Golubić, V. Begić i I. Radanović, "Analiza konceptualnih mapa uz udžbenike u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano razumijevanje procesa razmnožavanja", Educatio biologiae, vol., br. 5, str. 48-66, 2019. [Online]. https://doi.org/10.32633/eb.5.4

Sažetak
Cilj ovog istraživanja je analiza konceptualnih mapa uz udžbenike Biologije za osnovnu školu u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano učenje. U ranijem istraživanju utvrđeno je postojanje problema kod usvojenosti koncepta razmnožavanje te su kao najizraženije uočene miskoncepcije uz ključni koncept životni ciklus stanice i organizma te kod razumijevanja koncepta oplodnje. Utvrđene miskoncepcije ukazuju na nužnu promjenu organizacije nastavnih sadržaja biologije, kao i na potrebu uvođenja novih nastavnih strategija s naglaskom na aktivno sudjelovanje učenika. S obzirom na ograničenja nastavnog plana i programa prema kojem su mape pripremane kao sistematizacija uz nastavne teme, a ne kao podrška izgradnji ciljanog koncepta, uočeni problemi nisu u potpunosti podržani, iako omogućavaju 73 % uspješno učenje uz djelomično razrješenje uočenih problema, pod uvjetom da se pravilno primjenjuju u nastavi. U pripremi konceptualne mape prema kurikulumu Biologije koji podržava konceptualni pristup učenju procijenjeno je da pripremljena ekspertna mapa podržava učenje uz razrješenje mogućih miskoncepcija u udjelu većem od 87 %.

Ključne riječi
konceptualno razumijevanje; analiza konceptualnih mapa; problemi u učenju i miskoncepcije u biologiji

Hrčak ID: 237763

URI
https://hrcak.srce.hr/237763

[engleski]

Posjeta: 104 *