hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.26.2.5

Odnos glazbenih preferencija srednjoškolaca, glazbenog obrazovanja i sociodemografskih varijabli

Tihana Škojo   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4709-3139 ; Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (745 KB) str. 33-58 preuzimanja: 40* citiraj
APA 6th Edition
Škojo, T. (2019). Odnos glazbenih preferencija srednjoškolaca, glazbenog obrazovanja i sociodemografskih varijabli. Metodički ogledi, 26 (2), 33-58. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.5
MLA 8th Edition
Škojo, Tihana. "Odnos glazbenih preferencija srednjoškolaca, glazbenog obrazovanja i sociodemografskih varijabli." Metodički ogledi, vol. 26, br. 2, 2019, str. 33-58. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.5. Citirano 15.07.2020.
Chicago 17th Edition
Škojo, Tihana. "Odnos glazbenih preferencija srednjoškolaca, glazbenog obrazovanja i sociodemografskih varijabli." Metodički ogledi 26, br. 2 (2019): 33-58. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.5
Harvard
Škojo, T. (2019). 'Odnos glazbenih preferencija srednjoškolaca, glazbenog obrazovanja i sociodemografskih varijabli', Metodički ogledi, 26(2), str. 33-58. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.5
Vancouver
Škojo T. Odnos glazbenih preferencija srednjoškolaca, glazbenog obrazovanja i sociodemografskih varijabli. Metodički ogledi [Internet]. 2019 [pristupljeno 15.07.2020.];26(2):33-58. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.5
IEEE
T. Škojo, "Odnos glazbenih preferencija srednjoškolaca, glazbenog obrazovanja i sociodemografskih varijabli", Metodički ogledi, vol.26, br. 2, str. 33-58, 2019. [Online]. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.5

Sažetak
Brojni čimbenici koji utječu na oblikovanje glazbenih preferencija srednjoškolaca upućuju na zahtjevnu ulogu glazbenih pedagoga. Njihov je zadatak da kompetentnim i kreativnim glazbenim poučavanjem navedu učenike da s emocionalno konotacijskog pristupa započnu primjenjivati sintaktičku strategiju slušanja, s razvijenim analitičkim muzikološkim procesima, te postupno razviju glazbeni ukus s kvalitetnim estetskim sustavom vrijednosti. Istražujući odnos sociodemografskih varijabli i glazbenih preferencija učenika prvih i četvrtih razreda gimnazije i strukovne srednje škole potvrđene su razlike u poznavanju i preferencijama utvrđenih glazbenih stilova s obzirom na spol, vrstu škole, dob i školski uspjeh. Kroz dobivene rezultate istraživanja aktualizirana je potreba za uvrštavanjem glazbene poduke u strukovnim školama, obrazovnim institucijama u kojima takvi sadržaji nisu zastupljeni, ali i potreba za programskim proširenjima kako bi mladi u svojoj formativnoj fazi uz izgradnju pozitivnog odnosa prema umjetničkoj glazbi razvijali i otvorenost te toleranciju prema različitim kulturama i supkulturnim fenomenima.

Ključne riječi
glazbene preferencije adolescenata; glazbena poduka; umjetnička glazba; popularna glazba; glazbe svijeta

Hrčak ID: 237831

URI
https://hrcak.srce.hr/237831

[engleski]

Posjeta: 86 *