hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21464/mo.26.2.8

Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje

Marija Bartulović ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Barbara Kušević   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8911-3295 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Ana Širanović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0193-0763 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (370 KB) str. 105-127 preuzimanja: 58* citiraj
APA 6th Edition
Bartulović, M., Kušević, B. i Širanović, A. (2019). Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje. Metodički ogledi, 26 (2), 105-127. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.8
MLA 8th Edition
Bartulović, Marija, et al. "Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje." Metodički ogledi, vol. 26, br. 2, 2019, str. 105-127. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.8. Citirano 15.07.2020.
Chicago 17th Edition
Bartulović, Marija, Barbara Kušević i Ana Širanović. "Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje." Metodički ogledi 26, br. 2 (2019): 105-127. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.8
Harvard
Bartulović, M., Kušević, B., i Širanović, A. (2019). 'Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje', Metodički ogledi, 26(2), str. 105-127. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.8
Vancouver
Bartulović M, Kušević B, Širanović A. Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje. Metodički ogledi [Internet]. 2019 [pristupljeno 15.07.2020.];26(2):105-127. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.8
IEEE
M. Bartulović, B. Kušević i A. Širanović, "Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje", Metodički ogledi, vol.26, br. 2, str. 105-127, 2019. [Online]. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.8

Sažetak
Ovaj tekst, kao nastavak našega promišljanja o dispozicijama za pedagogično djelovanje, kritička je refleksija vlastite profesionalne svakodnevice u kojoj detektiramo brojne dileme vezane za svrhu pedagoške profesije. Točke prijepora, poput – biti neutralna ili angažirana, graditi distanciran ili prisan pedagoški odnos, prioritizirati vlastitu ili tuđu dobrobit, odbijati ili prihvaćati sukob kao potencijalni agens promjene – izmještamo iz hodnika, predavaonica i učionica u kojima bivamo te, izlazeći time iz komforne zone nepromišljanja o njima, apostrofiramo ambivalentnu pojavnost dihotomije javno–privatno u skrivenome kurikulumu tih prostora. Promatrajući dispozicije kao za autonomno pedagogično pedagoško djelovanje prediktivna uvjerenja i osobine razvijajućega karaktera, u radu zagovaramo napuštanje shvaćanja pedagoginja kao neutralnih profesionalki apstrahiranih od osobnih uvjerenja, kvaliteta i ograničenja te u fokus stavljamo etičnost, refleksivnost i autentičnost kao temeljne dispozicije za pedagogično djelovanje usmjereno k podupiranju mogućega i transformativnoga u pedagoškome odnosu. Rad zaključujemo promišljanjem odgovornosti studijā pedagogije i samih pedagoginja za kultiviranje opisanih dispozicija.

Ključne riječi
pedagoška profesija; dispozicije pedagoginje; etičnost; refleksivnost; autentičnost

Hrčak ID: 237834

URI
https://hrcak.srce.hr/237834

[engleski]

Posjeta: 123 *