Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.26.2.10

Značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta: Sustavni pregled literature

Ana Mirosavljević orcid id orcid.org/0000-0002-2892-6548 ; Osnovna škola Dragutina Tadijanovića, Slavonski Brod, Hrvatska
Branko Bognar ; Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 415 Kb

str. 147-177

preuzimanja: 1.207

citiraj


Sažetak

Kako bismo utvrdili značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta, na temelju sustavnog pregleda literature izabrali smo i proveli analizu devet učinkovitih eksperimentalnih i kvazi eksperimentalnih istraživanja. Utvrdili smo kako bi stručno usavršavanje bilo dobro započeti inicijalnim radionicama koje je potrebno nastaviti kroz susrete zajednica učenja za vrijeme ostvarivanja promjena. Uz to je važno osigurati potporu i vođenje učitelja te nastavne materijale za učitelje i učenike. Stručno usavršavanje može biti učinkovito samo ako doprinese boljim učeničkim rezultatima, a to je moguće postići promjenama u nastavi koja bi trebala polaziti od jasno postavljenih ciljeva u skladu s kojima učitelji pripremaju nastavne aktivnosti koje učenike potiču na istraživanje, rješavanje životnih problema, aktivno i suradničko učenje te znanstveno i metakognitivno mišljenje.

Ključne riječi

eksperimentalna istraživanja; nastava prirodoslovnih predmeta; obrazovne promjene; stručno usavršavanje; sustavni pregled literature

Hrčak ID:

237836

URI

https://hrcak.srce.hr/237836

Datum izdavanja:

30.4.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.405 *