hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

POZNAVANJE KOMPLEMENTARNE I ALTERNATIVNE MEDICINE UČENIKA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE

INA STAŠEVIĆ   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6912-2191 ; Veleučilište u Bjelovaru, Studij sestrinstva, Bjelovar, Hrvatska
MONIKA LOVREK SENIČIĆ   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9233-4520 ; Škola za medicinske sestre Vinogradska, Zagreb, Hrvatska
DARKO ROPAC   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9805-3869 ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Odjel za sestrinstvo, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (135 KB) str. 25-34 preuzimanja: 46* citiraj
APA 6th Edition
STAŠEVIĆ, I., LOVREK SENIČIĆ, M. i ROPAC, D. (2020). POZNAVANJE KOMPLEMENTARNE I ALTERNATIVNE MEDICINE UČENIKA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE. Acta medica Croatica, 74 (1), 25-34. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/237919
MLA 8th Edition
STAŠEVIĆ, INA, et al. "POZNAVANJE KOMPLEMENTARNE I ALTERNATIVNE MEDICINE UČENIKA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE." Acta medica Croatica, vol. 74, br. 1, 2020, str. 25-34. https://hrcak.srce.hr/237919. Citirano 04.12.2020.
Chicago 17th Edition
STAŠEVIĆ, INA, MONIKA LOVREK SENIČIĆ i DARKO ROPAC. "POZNAVANJE KOMPLEMENTARNE I ALTERNATIVNE MEDICINE UČENIKA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE." Acta medica Croatica 74, br. 1 (2020): 25-34. https://hrcak.srce.hr/237919
Harvard
STAŠEVIĆ, I., LOVREK SENIČIĆ, M., i ROPAC, D. (2020). 'POZNAVANJE KOMPLEMENTARNE I ALTERNATIVNE MEDICINE UČENIKA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE', Acta medica Croatica, 74(1), str. 25-34. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/237919 (Datum pristupa: 04.12.2020.)
Vancouver
STAŠEVIĆ I, LOVREK SENIČIĆ M, ROPAC D. POZNAVANJE KOMPLEMENTARNE I ALTERNATIVNE MEDICINE UČENIKA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE. Acta medica Croatica [Internet]. 2020 [pristupljeno 04.12.2020.];74(1):25-34. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/237919
IEEE
I. STAŠEVIĆ, M. LOVREK SENIČIĆ i D. ROPAC, "POZNAVANJE KOMPLEMENTARNE I ALTERNATIVNE MEDICINE UČENIKA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE", Acta medica Croatica, vol.74, br. 1, str. 25-34, 2020. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/237919. [Citirano: 04.12.2020.]

Sažetak
Uvod: Komplementarna i alternativna medicina – KAM zbir je zdravstvenih praksi nekonvencionalne medicine prihvaćen i zakonski reguliran u mnogim zemljama. U Hrvatskoj za sada to nije tako. Cilj: Cilj ovog rada bio je istražiti koliko učenici petih razreda srednje medicinske škole poznaju KAM, koji su izvori tog znanja, te stavovi o potrebi njegovog uvođenja u kurikulum. Ispitanici i metode: Provedeno je presječno istraživanje u Školi za medicinske sestre Vinogradska u Zagrebu. Skupinu ispitanika činilo je 98 učenika petih razreda, u dobi od 19 do 20 godina. Učenici su ispunjavali anonimni, strukturirani upitnik koji je osmišljen za potrebe ovog istraživanja s ukupno 19 pitanja. Rezultati: Rezultati pokazuju da 84,7 % smatra da ne zna dovoljno o KAM metodama liječenja. Informacije o KAM-u ne dobivaju od nastavnika u školi, već od roditelja ili putem interneta/medija. Utvrđena je značajna razlika u poznavanju KAM s obzirom na obrazovanje majke (χ2=4,440; p=0,035). Ispitanici koji poznaju KAM češće od pacijenata budu obaviješteni o njihovoj primjeni neke od KAM metoda (χ2=7,985; p=0,005). Ujedno oni znatno češće smatraju da bi u obrazovanje trebalo implementirati KAM metode liječenja (χ2=6,390; p=0,01). Zaključak: Učenici smatraju vrlo važnim da pacijenti govore svojim liječnicima i medicinskim sestrama da koriste neki oblik KAM-a. Čak 72,4% učenika smatra da bi u obrazovanje medicinskih sestara/tehničara u strukovne nastavne predmete trebalo implementirati KAM metode liječenja. Oni učenici koji već imaju neko znanje o KAM metodama liječenja, bez obzira na izvor tog znanja, su češće od pacijenata dobili informaciju o korištenju KAM metoda.

Ključne riječi
komplementarna i alternativna medicina; medicinska škola; učenici; kurikul

Hrčak ID: 237919

URI
https://hrcak.srce.hr/237919

[engleski]

Posjeta: 137 *