hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3484

Matematički udžbenik u rukama učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada i zašto ga koriste

Ljerka Jukić Matić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8947-6333 ; Department of Mathematics, University of Osijek
Dubravka Glasnović Gracin   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5195-4873 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (686 KB) str. 9-40 preuzimanja: 14* citiraj
APA 6th Edition
Jukić Matić, Lj. i Glasnović Gracin, D. (2020). Matematički udžbenik u rukama učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada i zašto ga koriste. Croatian Journal of Education, 22 (1), 9-40. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3484
MLA 8th Edition
Jukić Matić, Ljerka i Dubravka Glasnović Gracin. "Matematički udžbenik u rukama učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada i zašto ga koriste." Croatian Journal of Education, vol. 22, br. 1, 2020, str. 9-40. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3484. Citirano 02.07.2020.
Chicago 17th Edition
Jukić Matić, Ljerka i Dubravka Glasnović Gracin. "Matematički udžbenik u rukama učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada i zašto ga koriste." Croatian Journal of Education 22, br. 1 (2020): 9-40. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3484
Harvard
Jukić Matić, Lj., i Glasnović Gracin, D. (2020). 'Matematički udžbenik u rukama učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada i zašto ga koriste', Croatian Journal of Education, 22(1), str. 9-40. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3484
Vancouver
Jukić Matić Lj, Glasnović Gracin D. Matematički udžbenik u rukama učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada i zašto ga koriste. Croatian Journal of Education [Internet]. 2020 [pristupljeno 02.07.2020.];22(1):9-40. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3484
IEEE
Lj. Jukić Matić i D. Glasnović Gracin, "Matematički udžbenik u rukama učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada i zašto ga koriste", Croatian Journal of Education, vol.22, br. 1, str. 9-40, 2020. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3484
Puni tekst: engleski, pdf (686 KB) str. 9-40 preuzimanja: 10* citiraj
APA 6th Edition
Jukić Matić, Lj. i Glasnović Gracin, D. (2020). Mathematics textbook in the hands of the lower secondary students: how, when and why they use it. /Matematički udžbenik u rukama učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada i zašto ga koriste.. Croatian Journal of Education, 22 (1), 9-40. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3484
MLA 8th Edition
Jukić Matić, Ljerka i Dubravka Glasnović Gracin. "Mathematics textbook in the hands of the lower secondary students: how, when and why they use it. /Matematički udžbenik u rukama učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada i zašto ga koriste.." Croatian Journal of Education, vol. 22, br. 1, 2020, str. 9-40. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3484. Citirano 02.07.2020.
Chicago 17th Edition
Jukić Matić, Ljerka i Dubravka Glasnović Gracin. "Mathematics textbook in the hands of the lower secondary students: how, when and why they use it. /Matematički udžbenik u rukama učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada i zašto ga koriste.." Croatian Journal of Education 22, br. 1 (2020): 9-40. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3484
Harvard
Jukić Matić, Lj., i Glasnović Gracin, D. (2020). 'Mathematics textbook in the hands of the lower secondary students: how, when and why they use it. /Matematički udžbenik u rukama učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada i zašto ga koriste.', Croatian Journal of Education, 22(1), str. 9-40. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3484
Vancouver
Jukić Matić Lj, Glasnović Gracin D. Mathematics textbook in the hands of the lower secondary students: how, when and why they use it. /Matematički udžbenik u rukama učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada i zašto ga koriste.. Croatian Journal of Education [Internet]. 2020 [pristupljeno 02.07.2020.];22(1):9-40. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3484
IEEE
Lj. Jukić Matić i D. Glasnović Gracin, "Mathematics textbook in the hands of the lower secondary students: how, when and why they use it. /Matematički udžbenik u rukama učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada i zašto ga koriste.", Croatian Journal of Education, vol.22, br. 1, str. 9-40, 2020. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3484

Sažetak
Udžbenik ima važnu ulogu u nastavi, a njegov sadržaj i zadatci za vježbu mogu utjecati na prilike i mogućnosti koje se stavljaju pred učenika iz pojedinog predmeta. Iako su se brojna istraživanja fokusirala na to kako nastavnici koriste udžbenik, rijetke su studije o tome kako ga koriste učenici. Cilj ovog rada je istražiti upravo kako učenici rabe udžbenik za učenje matematike, kada i zašto. Podatci su dobiveni kombiniranom primjenom kvantitativnih i kvalitativnih metoda (triangulacijom rezultata iz upitnika, intervjua i dnevnika učenika). Pritom je korišten teorijski model socio-didaktičkog tetraedra u kojem se opservira dinamičan odnos između udžbenika, matematike, učitelja i učenika kroz socijalne i društvene aspekte. Rezultati pokazuju da ispitani učenici redovito koriste udžbenik za rješavanje zadataka i pisanje domaće zadaće. Socijalna komponenta upotrebe udžbenika ukazuje na: (1) učitelja kao medijatora između udžbeničkog sadržaja i učenika u razredu; (2) važnu ulogu udžbenika u sklopu pomaganja ukućana kada učenik nešto nije razumio. Stoga možemo zaključiti da je uporaba udžbenika vrlo složen i dinamičan proces koji uključuje različite parametre i sudionike, ne samo učenike i učitelje.

Ključne riječi
korištenje udžbenika; socio-didaktički tetraedar; učenici

Hrčak ID: 238101

URI
https://hrcak.srce.hr/238101

[engleski]

Posjeta: 87 *