Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3484

Matematički udžbenik u rukama učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada i zašto ga koriste

Ljerka Jukić Matić orcid id orcid.org/0000-0002-8947-6333 ; Department of Mathematics, University of Osijek
Dubravka Glasnović Gracin orcid id orcid.org/0000-0001-5195-4873 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 686 Kb

str. 9-40

preuzimanja: 315

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 686 Kb

str. 9-40

preuzimanja: 364

citiraj


Sažetak

Udžbenik ima važnu ulogu u nastavi, a njegov sadržaj i zadatci za vježbu mogu utjecati na prilike i mogućnosti koje se stavljaju pred učenika iz pojedinog predmeta. Iako su se brojna istraživanja fokusirala na to kako nastavnici koriste udžbenik, rijetke su studije o tome kako ga koriste učenici. Cilj ovog rada je istražiti upravo kako učenici rabe udžbenik za učenje matematike, kada i zašto. Podatci su dobiveni kombiniranom primjenom kvantitativnih i kvalitativnih metoda (triangulacijom rezultata iz upitnika, intervjua i dnevnika učenika). Pritom je korišten teorijski model socio-didaktičkog tetraedra u kojem se opservira dinamičan odnos između udžbenika, matematike, učitelja i učenika kroz socijalne i društvene aspekte. Rezultati pokazuju da ispitani učenici redovito koriste udžbenik za rješavanje zadataka i pisanje domaće zadaće. Socijalna komponenta upotrebe udžbenika ukazuje na: (1) učitelja kao medijatora između udžbeničkog sadržaja i učenika u razredu; (2) važnu ulogu udžbenika u sklopu pomaganja ukućana kada učenik nešto nije razumio. Stoga možemo zaključiti da je uporaba udžbenika vrlo složen i dinamičan proces koji uključuje različite parametre i sudionike, ne samo učenike i učitelje.

Ključne riječi

korištenje udžbenika; socio-didaktički tetraedar; učenici

Hrčak ID:

238101

URI

https://hrcak.srce.hr/238101

Datum izdavanja:

19.3.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.551 *