hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3372

Matematička anksioznost, matematičko postignuće i motivacija za učenje matematike u srednjoj školi: učinci spola

Ilija Milovanović   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5560-8695 ; Department of Psychology, Faculty of Philosophy, University of Novi Sad

Puni tekst: hrvatski, pdf (355 KB) str. 175-206 preuzimanja: 20* citiraj
APA 6th Edition
Milovanović, I. (2020). Matematička anksioznost, matematičko postignuće i motivacija za učenje matematike u srednjoj školi: učinci spola. Croatian Journal of Education, 22 (1), 175-206. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3372
MLA 8th Edition
Milovanović, Ilija. "Matematička anksioznost, matematičko postignuće i motivacija za učenje matematike u srednjoj školi: učinci spola." Croatian Journal of Education, vol. 22, br. 1, 2020, str. 175-206. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3372. Citirano 05.07.2020.
Chicago 17th Edition
Milovanović, Ilija. "Matematička anksioznost, matematičko postignuće i motivacija za učenje matematike u srednjoj školi: učinci spola." Croatian Journal of Education 22, br. 1 (2020): 175-206. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3372
Harvard
Milovanović, I. (2020). 'Matematička anksioznost, matematičko postignuće i motivacija za učenje matematike u srednjoj školi: učinci spola', Croatian Journal of Education, 22(1), str. 175-206. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3372
Vancouver
Milovanović I. Matematička anksioznost, matematičko postignuće i motivacija za učenje matematike u srednjoj školi: učinci spola. Croatian Journal of Education [Internet]. 2020 [pristupljeno 05.07.2020.];22(1):175-206. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3372
IEEE
I. Milovanović, "Matematička anksioznost, matematičko postignuće i motivacija za učenje matematike u srednjoj školi: učinci spola", Croatian Journal of Education, vol.22, br. 1, str. 175-206, 2020. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3372
Puni tekst: engleski, pdf (355 KB) str. 175-206 preuzimanja: 9* citiraj
APA 6th Edition
Milovanović, I. (2020). Math Anxiety, Math Achievement and Math Motivation in High School Students: Gender Effects. Croatian Journal of Education, 22 (1), 175-206. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3372
MLA 8th Edition
Milovanović, Ilija. "Math Anxiety, Math Achievement and Math Motivation in High School Students: Gender Effects." Croatian Journal of Education, vol. 22, br. 1, 2020, str. 175-206. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3372. Citirano 05.07.2020.
Chicago 17th Edition
Milovanović, Ilija. "Math Anxiety, Math Achievement and Math Motivation in High School Students: Gender Effects." Croatian Journal of Education 22, br. 1 (2020): 175-206. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3372
Harvard
Milovanović, I. (2020). 'Math Anxiety, Math Achievement and Math Motivation in High School Students: Gender Effects', Croatian Journal of Education, 22(1), str. 175-206. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3372
Vancouver
Milovanović I. Math Anxiety, Math Achievement and Math Motivation in High School Students: Gender Effects. Croatian Journal of Education [Internet]. 2020 [pristupljeno 05.07.2020.];22(1):175-206. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3372
IEEE
I. Milovanović, "Math Anxiety, Math Achievement and Math Motivation in High School Students: Gender Effects", Croatian Journal of Education, vol.22, br. 1, str. 175-206, 2020. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3372

Sažetak
Prema rezultatima prethodnih istraživanja, matematička anksioznost je važna odrednica nižeg postignuća iz matematike među srednjoškolcima. Iako matematička anksioznost utječe na oba spola, neki nalazi govore da su djevojke sklonije njezinom pokazivanju, ali ne objašnjavaju kako doprinos različitih dimenzija anksioznosti ovisi o interakciji spola učenika i manifestacija motivacije za učenje matematike. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati učinak spola između matematičke anksioznosti i matematičkoga postignuća posredovanih motivacijom za učenje matematike kod srednjoškolaca. Uzorak je činilo 514 srednjoškolaca iz Srbije (45,3 % učenika), u dobi od 15 do 19 godina. Instrumenti koji su korišteni u istraživanju bili su Upitnik matematičke anksioznosti i Ljestvica motivacije za učenje matematike, dok je matematičko postignuće mjereno kao prosjek ocjena iz matematike na kraju prvog polugodišta i na kraju školske godine. Rezultati moderirane analize medijacije ukazali su na negativan doprinos matematičke anksioznosti postignuću kod oba spola, uz potpuno posredovanje zadovoljstva kod učenika i djelomičnim posredovanjem zadovoljstva i korisnosti kod učenica. Na temelju analize dobivenih rezultata može se zaključiti da je nužno primijeniti različite strategije motivacije za prevladavanje matematičke anksioznosti, što ovisi o spolu učenika.

Ključne riječi
spolne razlike, srednja škola, matematičko postignuće, matematička anksioznost, motivacija za učenje matematike

Hrčak ID: 238107

URI
https://hrcak.srce.hr/238107

[engleski]

Posjeta: 53 *