hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3316

Uloga zadataka otvorenoga tipa u razvoju aktivnosti i kreativnoga mišljenja učenika

Dragana Savic   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0919-5049 ; PhD student Faculty of Mathematics University of Belgrade

Puni tekst: hrvatski, pdf (261 KB) str. 287-305 preuzimanja: 19* citiraj
APA 6th Edition
Savic, D. (2020). Uloga zadataka otvorenoga tipa u razvoju aktivnosti i kreativnoga mišljenja učenika. Croatian Journal of Education, 22 (1), 287-305. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3316
MLA 8th Edition
Savic, Dragana. "Uloga zadataka otvorenoga tipa u razvoju aktivnosti i kreativnoga mišljenja učenika." Croatian Journal of Education, vol. 22, br. 1, 2020, str. 287-305. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3316. Citirano 05.07.2020.
Chicago 17th Edition
Savic, Dragana. "Uloga zadataka otvorenoga tipa u razvoju aktivnosti i kreativnoga mišljenja učenika." Croatian Journal of Education 22, br. 1 (2020): 287-305. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3316
Harvard
Savic, D. (2020). 'Uloga zadataka otvorenoga tipa u razvoju aktivnosti i kreativnoga mišljenja učenika', Croatian Journal of Education, 22(1), str. 287-305. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3316
Vancouver
Savic D. Uloga zadataka otvorenoga tipa u razvoju aktivnosti i kreativnoga mišljenja učenika. Croatian Journal of Education [Internet]. 2020 [pristupljeno 05.07.2020.];22(1):287-305. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3316
IEEE
D. Savic, "Uloga zadataka otvorenoga tipa u razvoju aktivnosti i kreativnoga mišljenja učenika", Croatian Journal of Education, vol.22, br. 1, str. 287-305, 2020. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3316
Puni tekst: engleski, pdf (261 KB) str. 287-305 preuzimanja: 9* citiraj
APA 6th Edition
Savic, D. (2020). Role of Open-ended Tasks in the Development of Activities and the Creative Thinking of Students. Croatian Journal of Education, 22 (1), 287-305. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3316
MLA 8th Edition
Savic, Dragana. "Role of Open-ended Tasks in the Development of Activities and the Creative Thinking of Students." Croatian Journal of Education, vol. 22, br. 1, 2020, str. 287-305. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3316. Citirano 05.07.2020.
Chicago 17th Edition
Savic, Dragana. "Role of Open-ended Tasks in the Development of Activities and the Creative Thinking of Students." Croatian Journal of Education 22, br. 1 (2020): 287-305. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3316
Harvard
Savic, D. (2020). 'Role of Open-ended Tasks in the Development of Activities and the Creative Thinking of Students', Croatian Journal of Education, 22(1), str. 287-305. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3316
Vancouver
Savic D. Role of Open-ended Tasks in the Development of Activities and the Creative Thinking of Students. Croatian Journal of Education [Internet]. 2020 [pristupljeno 05.07.2020.];22(1):287-305. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3316
IEEE
D. Savic, "Role of Open-ended Tasks in the Development of Activities and the Creative Thinking of Students", Croatian Journal of Education, vol.22, br. 1, str. 287-305, 2020. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3316

Sažetak
U fokusu ovog istraživanja su zadatci otvorenog tipa. Njihova je važnost vidljiva u tome što omogućuju različite postupke dolaska do višestrukih mogućih rješenja primjerenih za različite razine razumijevanja učenika. Osnovni smisao tih zadataka je mogućnost njihovog korištenja za učenje različitih strategija, produbljivanje učeničkog znanja matematike i razvijanje kreativnoga matematičkog mišljenja. Pristup rješavanju zadataka otvorenoga tipa predstavlja korak bliže povezivanju matematičke pismenosti učenika i stvarnih životnih situacija.
Cilj je ovoga rada istražiti učinke zadataka otvorenog tipa u poučavanju matematike na ishode učenja matematike i mišljenje učenika i učitelja o njima. Usporedba učeničkih odgovora nije pokazala statistički značajnu razliku između rezultata testa eksperimentalne skupine, koja je rješavala zadatke otvorenog tipa, i kontrolne skupine, u kojoj su učenici rješavali zadatke zatvorenog tipa. Veće iskustvo koje su učenici stekli rješavajući zadatke zatvorenog tipa objašnjava navedeni rezultat. Analiza aktivnosti u rješavanju zadataka ukazuje na statistički značajnu razliku između eksperimentalne i kontrolne skupine.

Ključne riječi
razredna aktivnost; komunikacija; razine znanja učenika; zadatci otvorenoga i zatvorenoga tipa

Hrčak ID: 238098

URI
https://hrcak.srce.hr/238098

[engleski]

Posjeta: 57 *