Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Marketing i odnosi s javnošću – uloge, granice i odnosi

Ana Tkalac Verčič orcid id orcid.org/0000-0002-9538-673X ; Ekonomski fakultet-Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 5.026 Kb

str. 39-52

preuzimanja: 920

citiraj


Sažetak

U današnjoj, sve složenijoj organizaciji poslovanja postoji određena konfuzija kada se radi o ulogama i granicama koje u kompaniji imaju funkcije marketinga i odnosa s javnošću. Iako je izjednačavanje funkcija odnosa s javnošću i marketinga u poslovnoj praksi dosta često, među stručnjacima za odnose s javnošću postoji konstantna debata o odnosima ove dvije funkcije. S jedne strane se nalaze praktičari koji vrlo često rade kao podrška marketinškoj funkciji organizacije, a s druge strane se (češće) nalaze znanstvenici koji smatraju funkciju odnosa s javnošću potpuno odvojenom od funkcije marketinga. Ubrzanim razvojem odnosa s javnošću i marketinga, obje funkcije igraju sve veću ulogu u određivanju politike poslovanja organizacije. Marketing usmjerava i potiče marketinšku orijentaciju organizacije, dok se odnosi s javnošću nadaju većoj usmjerenosti javno poželjnim ciljevima, pri čemu dvije orijentacije nisu nužno kompatibilne. Preklapanje dvije funkcije i slični zadaci koje imaju, ukazuje na potrebu da se povezanost marketinga i odnosa s javnošću na neki način formalizira.

Ključne riječi

odnosi s javnošću; marketing; model odnosa funkcija

Hrčak ID:

22000

URI

https://hrcak.srce.hr/22000

Datum izdavanja:

1.12.2004.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.146 *