Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.46640/imr.9.16.5

Socijalni nauk Katoličke crkve i njegov odnos prema medijima

Ivan Balabanić orcid id orcid.org/0000-0003-4785-4436 ; Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: engleski pdf 418 Kb

str. 2533-2543

preuzimanja: 348

citiraj


Sažetak

Kao teološko-filozofsko promišljanje o čovjeku i njegovu životu u društvu, socijalni nauk Crkve proizlazi iz papinskih, biskupskih i koncilskih dokumenata. Stoga su glavne teme socijalnog nauka Crkve ljudska osoba, društvena solidarnost i supsidijarnost. U tom nauku, a u svjetlu kršćanskog poimanja ljudske osobe te načela solidarnosti i subsidijarnosti, nude se kršćanski odgovori na neka teška i zamršena pitanja, među kojima se, već više od stotinu godina, ističe tzv. socijalno pitanje, a od druge polovine 20. stoljeća i pitanje uloga koje imaju sredstva društvene komunikacije, mass media. U ovom članku se pokazuje kako odnos Katoličke crkve i medija nije jednostavan: kako se taj nauk izrazio u doba „borbe protiv modernizma“, kako nakon pojave industrijske revolucije, a kako u ‘informacijsko doba’ koje još traje. Može se vidjeti da je pristup etici, moralu, odgovornosti i dostojanstvu ljudske osobe u mainstream medijskom prostoru često oprečno različit od odgovora koje nudi Crkva. Da mediji informaciju u tom prostoru samo ne prenose, nego da ga i stvaraju. Za Crkvu, gledajući njezin socijalni nauk koji bi trebao služiti svim članovima društva kao orijentir i uputa za svakodnevno djelovanje, važno je istinito i cjelovito prenošenje informacija. Kroz ovdje pobrojane dokumente može se vidjeti da Crkva pokazuje spremnost na suočavanje s medijskim izazovima, jednako kao i za mogućnost njihova korištenja u promicanju socijalne pravde, istine, mira i slobode u traženju zajedničkog dobra.

Ključne riječi

socijalni nauk Crkve; papinske enciklike; sredstva društvenog priopćavanja; odnos Katoličke crkve i medija

Hrčak ID:

238331

URI

https://hrcak.srce.hr/238331

Datum izdavanja:

27.5.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.224 *