Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Mala djeca pred malim ekranima: Hrvatska u odnosu na Europu i svijet

Mia Roje Đapić ; Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba
Gordana Buljan Flander ; Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba
Ella Selak Bagarić ; Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba


Puni tekst: hrvatski pdf 727 Kb

str. 45-61

preuzimanja: 2.283

citiraj


Sažetak

Screen time odnosi se na ukupno vrijeme koje djeca provode pred malim ekranima. Prema preporukama stručnjaka djeca mlađa od dvije godine ne bi uopće trebala koristiti male ekrane, a do polaska u školu to vrijeme bi trebalo biti maksimalno sat vremena, uz aktivnu uključenost roditelja. Cilj ovog rada bio je ispitati navike korištenja malih ekrana kod djece predškolske dobi u Hrvatskoj te ih usporedno analizirati s dostupnim podatcima drugih država. Prikazani podatci odnose se na 653 djece koja pohađaju predškolske ustanove u Republici Hrvatskoj, a dobiveni su od njihovih skrbnika. Rezultati pokazuju da sva djeca predškolske dobi koriste male ekrane, započinju prije druge godine te ih svakodnevno koriste više od dva sata. Roditelji daju djeci male ekrane za zabavu, učenje, zaokupljanje pažnje i uklapanje u društvo, a glavni izazovi roditelja su uspostavljanje pravila i nadzora te procjena korisnosti/štetnosti malih ekrana.
Zaključno, vrijeme koje djeca provode pred malim ekranima premašuje preporuke stručnjaka i stavlja djecu u razvojno rizičnu skupinu, pa se implicira potreba za edukacijom, prevencijom i ranom intervencijom od vrtićke dobi djece.

Ključne riječi

edukacija; predškolska djeca; roditelji; Screen Time

Hrčak ID:

239891

URI

https://hrcak.srce.hr/239891

Datum izdavanja:

15.6.2020.

Posjeta: 4.007 *