hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.36978/cte.4.1.4

Didaktičko i tehničko vrednovanje platforme Arduino: Studija slučaja

Antonio Svedružić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6177-7807 ; Osnovna škola Ljudevita Gaja, Zaprešić
Danijel Ptičar   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4465-6223 ; Srednja škola Ban Josip Jelačić, Zaprešić

Puni tekst: hrvatski, PDF (1 MB) str. 37-50 preuzimanja: 199* citiraj
APA 6th Edition
Svedružić, A. i Ptičar, D. (2020). Didaktičko i tehničko vrednovanje platforme Arduino: Studija slučaja. Politehnika, 4 (1), 37-50. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.4
MLA 8th Edition
Svedružić, Antonio i Danijel Ptičar. "Didaktičko i tehničko vrednovanje platforme Arduino: Studija slučaja." Politehnika, vol. 4, br. 1, 2020, str. 37-50. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.4. Citirano 04.08.2021.
Chicago 17th Edition
Svedružić, Antonio i Danijel Ptičar. "Didaktičko i tehničko vrednovanje platforme Arduino: Studija slučaja." Politehnika 4, br. 1 (2020): 37-50. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.4
Harvard
Svedružić, A., i Ptičar, D. (2020). 'Didaktičko i tehničko vrednovanje platforme Arduino: Studija slučaja', Politehnika, 4(1), str. 37-50. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.4
Vancouver
Svedružić A, Ptičar D. Didaktičko i tehničko vrednovanje platforme Arduino: Studija slučaja. Politehnika [Internet]. 2020 [pristupljeno 04.08.2021.];4(1):37-50. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.4
IEEE
A. Svedružić i D. Ptičar, "Didaktičko i tehničko vrednovanje platforme Arduino: Studija slučaja", Politehnika, vol.4, br. 1, str. 37-50, 2020. [Online]. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.4

Sažetak
S obzirom na sve češću primjenu platforme Arduino u nastavi mnogih školskih predmeta nameće se pitanje njene didaktičke i tehničke vrijednosti. Zbog toga je provjereno u kojoj mjeri platforma Arduino omogućuje konstruktivističko, samoregulirano, kontekstualno i suradničko učenje te podupire li navedene oblike učenja njeno tehničko oblikovanje. Na uzorku učitelja i nastavnika iz tzv. STEM područja (N=40) s iskustvom u radu na platformi anketnim upitnikom su provjereni didaktički i tehnički elementi vrednovanja. Uz to, procjena didaktičke i tehničke vrijednosti platforme dodatno je provjerena intervjuom s obrazovnim stručnjacima koji imaju iskustvo u primjeni platforme u nastavi. Ukupno gledajući, dobiveni rezultati pokazuju da učitelji i nastavnici pozitivno procjenjuju sve didaktičke sastavnice učenja i tehnička obilježja platforme, a osobito visoko konstruktivističku i kontekstualnu mogućnost učenja pomoću platforme. Rezultati intervjua dodatno su potvrdili njenu obrazovnu vrijednost i pokazali da platforma omogućuje aktivno učenje u realnom okruženju, kontekstualno učenje koje potiče motivaciju, suradnju s ostalim učenicima i samoučenje podržano velikom bazom online projekata. Doprinos prikazane evaluacije je ukazati na didaktičke i tehničke mogućnosti platforme s ciljem značajnijeg korištenja njezinog obrazovnog i znanstvenog potencijala.

Ključne riječi
Arduino; didaktički elementi vrednovanje; konstruktivističko učenje; mikroupravljač; tehnički elementi vrednovanja

Hrčak ID: 240067

URI
https://hrcak.srce.hr/240067

[engleski]

Posjeta: 462 *