hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32914/i.53.1-2.2

DIGITALNE KOMPETENCIJE UČITELJA I SURADNIKA NA VISOKIM OBRAZOVNIM USTANOVAMA REPUBLIKE HRVATSKE

Mirela Müller ; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska
Melita Aleksa Varga ; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: engleski, pdf (831 KB) str. 8-23 preuzimanja: 35* citiraj
APA 6th Edition
Müller, M. i Aleksa Varga, M. (2020). DIGITAL COMPETENCES OF TEACHERS AND ASSOCIATES AT HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN THE REPUBLIC OF CROATIA. Informatologia, 53 (1-2), 8-23. https://doi.org/10.32914/i.53.1-2.2
MLA 8th Edition
Müller, Mirela i Melita Aleksa Varga. "DIGITAL COMPETENCES OF TEACHERS AND ASSOCIATES AT HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN THE REPUBLIC OF CROATIA." Informatologia, vol. 53, br. 1-2, 2020, str. 8-23. https://doi.org/10.32914/i.53.1-2.2. Citirano 13.08.2020.
Chicago 17th Edition
Müller, Mirela i Melita Aleksa Varga. "DIGITAL COMPETENCES OF TEACHERS AND ASSOCIATES AT HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN THE REPUBLIC OF CROATIA." Informatologia 53, br. 1-2 (2020): 8-23. https://doi.org/10.32914/i.53.1-2.2
Harvard
Müller, M., i Aleksa Varga, M. (2020). 'DIGITAL COMPETENCES OF TEACHERS AND ASSOCIATES AT HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN THE REPUBLIC OF CROATIA', Informatologia, 53(1-2), str. 8-23. https://doi.org/10.32914/i.53.1-2.2
Vancouver
Müller M, Aleksa Varga M. DIGITAL COMPETENCES OF TEACHERS AND ASSOCIATES AT HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN THE REPUBLIC OF CROATIA. Informatologia [Internet]. 2020 [pristupljeno 13.08.2020.];53(1-2):8-23. https://doi.org/10.32914/i.53.1-2.2
IEEE
M. Müller i M. Aleksa Varga, "DIGITAL COMPETENCES OF TEACHERS AND ASSOCIATES AT HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN THE REPUBLIC OF CROATIA", Informatologia, vol.53, br. 1-2, str. 8-23, 2020. [Online]. https://doi.org/10.32914/i.53.1-2.2

Sažetak
Jedna od osnovnih kompetencija za cjeloživotno učenje je razvoj digitalne kompetencije, posebno na visokoškolskim ustanovama. Postoje dugoročni ciljevi ekonomskog i društvenog napretka u obliku inicijativa koje se odnose na osiguranje višestrukog informacijskog obrazovanja. S obzirom na to da u Hrvatskoj nema dovoljno istraživanja usmjerenih na ocjenu početnog stanja informacijske pismenosti unutar visokoškolskih ustanova, cilj je ovog istraživanja utvrditi razinu znanja, točnije digitalnu kompetenciju nastavnika u visokoškolskim ustanovama u Republici Hrvatskoj, učestalost njihove upotrebe suvremenih tehnologija u nastavi i objasniti nužnost provođenja multimedijskih i e-learning programa praćenja na različitim fakultetima. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku (N = 1800) nastavnika i suradnika na visokim učilištima u Republici Hrvatskoj koji rade na različitim odjelima u Osijeku, Splitu i Zagrebu. Internetski upitnik korišten je za ispitivanje razine njihove digitalne kompetencije, učestalosti i načina korištenja suvremenih tehnologija u nastavi. Rezultati istraživanja pokazuju da su nastavnici i suradnici koji rade na tehničkim fakultetima kompetentniji za obavljanje svojih istraživačkih znanstvenih radova i koriste suvremene tehnologije znatno više od nastavnika i suradnika koji rade na području društvenih i humanističkih znanosti. Rezultati pokazuju da više od 70% nastavnika i suradnika ocjenjuje sebe digitalno kompetentnim za korištenje računala i novih tehnologija, a preko 60% njih redovito koristi medije u svojoj nastavnoj praksi.

Ključne riječi
digitalne kompetencije; visokoškolske ustanove u Republici Hrvatskoj; primjena suvremene tehnologije u nastavi; svrha primjene novih tehnologija

Hrčak ID: 240171

URI
https://hrcak.srce.hr/240171

[engleski]

Posjeta: 87 *