hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.18045/zbefri.2020.1.125

Ključni čimbenici koji utječu na poduzetništvo: komparativna analiza

Małgorzata Jabłońska ; Department of Finance and Accounting of SMEs, Faculty of Economics and Sociology, University of Lodz, Lodz, Poland
Joanna Stawska ; Department of Central Banking and Financial Intermediation, Faculty of Economics and Sociology University of Lodz, University of Lodz, Lodz, Poland

Puni tekst: hrvatski, pdf (790 KB) str. 125-146 preuzimanja: 7* citiraj
APA 6th Edition
Jabłońska, M. i Stawska, J. (2020). Ključni čimbenici koji utječu na poduzetništvo: komparativna analiza. Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, 38 (1), 125-146. https://doi.org/10.18045/zbefri.2020.1.125
MLA 8th Edition
Jabłońska, Małgorzata i Joanna Stawska. "Ključni čimbenici koji utječu na poduzetništvo: komparativna analiza." Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, vol. 38, br. 1, 2020, str. 125-146. https://doi.org/10.18045/zbefri.2020.1.125. Citirano 11.08.2020.
Chicago 17th Edition
Jabłońska, Małgorzata i Joanna Stawska. "Ključni čimbenici koji utječu na poduzetništvo: komparativna analiza." Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci 38, br. 1 (2020): 125-146. https://doi.org/10.18045/zbefri.2020.1.125
Harvard
Jabłońska, M., i Stawska, J. (2020). 'Ključni čimbenici koji utječu na poduzetništvo: komparativna analiza', Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, 38(1), str. 125-146. https://doi.org/10.18045/zbefri.2020.1.125
Vancouver
Jabłońska M, Stawska J. Ključni čimbenici koji utječu na poduzetništvo: komparativna analiza. Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci [Internet]. 2020 [pristupljeno 11.08.2020.];38(1):125-146. https://doi.org/10.18045/zbefri.2020.1.125
IEEE
M. Jabłońska i J. Stawska, "Ključni čimbenici koji utječu na poduzetništvo: komparativna analiza", Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, vol.38, br. 1, str. 125-146, 2020. [Online]. https://doi.org/10.18045/zbefri.2020.1.125
Puni tekst: engleski, pdf (790 KB) str. 125-146 preuzimanja: 21* citiraj
APA 6th Edition
Jabłońska, M. i Stawska, J. (2020). The key factors affecting entrepreneurship: a comparative analysis. Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, 38 (1), 125-146. https://doi.org/10.18045/zbefri.2020.1.125
MLA 8th Edition
Jabłońska, Małgorzata i Joanna Stawska. "The key factors affecting entrepreneurship: a comparative analysis." Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, vol. 38, br. 1, 2020, str. 125-146. https://doi.org/10.18045/zbefri.2020.1.125. Citirano 11.08.2020.
Chicago 17th Edition
Jabłońska, Małgorzata i Joanna Stawska. "The key factors affecting entrepreneurship: a comparative analysis." Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci 38, br. 1 (2020): 125-146. https://doi.org/10.18045/zbefri.2020.1.125
Harvard
Jabłońska, M., i Stawska, J. (2020). 'The key factors affecting entrepreneurship: a comparative analysis', Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, 38(1), str. 125-146. https://doi.org/10.18045/zbefri.2020.1.125
Vancouver
Jabłońska M, Stawska J. The key factors affecting entrepreneurship: a comparative analysis. Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci [Internet]. 2020 [pristupljeno 11.08.2020.];38(1):125-146. https://doi.org/10.18045/zbefri.2020.1.125
IEEE
M. Jabłońska i J. Stawska, "The key factors affecting entrepreneurship: a comparative analysis", Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, vol.38, br. 1, str. 125-146, 2020. [Online]. https://doi.org/10.18045/zbefri.2020.1.125

Sažetak
Svrha ovog rada je identificirati čimbenike koji određuju stopu rasta poduzetništva u odabranim regijama Poljske i Češke, dviju susjednih zemalja u period od 2007. do 2017.godine. To razdoblje uključuje vrijeme financijske i ekonomske krize, koja je u različitim omjerima mogla utjecati na odrednice poduzetništva u različitim regijama. Diferencijacija odabranih varijabli i njihovog utjecaja na stopu poduzetništva temelji se na mnogim elementima. Da bi se postigao postavljeni cilj, primjenjene su sljedeće istraživačke metode: prezentacija statističkih podataka, statistička i ekonometrijska metoda istraživanja – logaritamski panel model s vremenskom odgodom. U radu se također ističe važnost poduzetništva za gospodarski razvoj zemlje. S obzirom na visoki stupanj konkurentnosti na lokalnom i globalnom tržištu, poduzeća bi trebala posvetiti sve veću pozornost mikro-okruženju i nekim regionalnim uvjetima, jer poduzeće ovisi o tim uvjetima i može utjecati na mnoga od njih.Rezultati istraživanja, a time i doprinos i njihova dodana vrijednost, su sljedeći: porast lokalnog poduzetništva pozitivno se prenosi na rast međunarodnog poduzetništva, dok su ulaganja za istraživanje i razvoj i prosječne naknade u gospodarstvu ključni čimbenici koji utječu na razvoj poduzetništva.

Ključne riječi
poduzetništvo; MSP; financije; regionalni razvoj

Hrčak ID: 240198

URI
https://hrcak.srce.hr/240198

[engleski]

Posjeta: 52 *