Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31823/d.28.2.2

Škola za život Karola Wojtyle. U prigodi 100. rođendana Apostola stoljeća

Emanuel Petrov orcid id orcid.org/0000-0002-0224-7803 ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu
Jenko Bulić ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu


Puni tekst: hrvatski pdf 214 Kb

str. 221-245

preuzimanja: 652

citiraj


Sažetak

Analizirajući ključne etape odgoja i obrazovanja Karola Wojtyle, autori dolaze do neprolaznih vrijednosti na kojima počiva kvalitetna škola za život. Budući da je Bog izvor života, svaki daljnji odgoj, koji ima za cilj afirmaciju čovječnosti i osobnosti, treba posredovati traganje za Bogom kao nit koja se provlači kroz sve faze odgojno-obrazovnoga procesa, od prvotnoga obiteljskoga, preko župno-pastoralnoga, do sveučilišnoga. Škola za život ponajprije podrazumijeva prihvaćanje i darivanje života u obitelji, koju Wojtyla naziva kućnim sjemeništem. Kategorije istine i ljubavi s jedne strane i nesebično samodarivanje i solidarnost s druge predstavljaju okvir koji je Wojtylu školovao za život, od obiteljske zajednice Emilije i Karola u poljskim Wadowicama, preko zauzetosti salezijanaca i laika u župi Dębniki, sve do Sapiehina sjemeništa i kasnije sveučilišnog poniranja u djela teoloških i filozofskih velikana. Potrebno je stoga da svaka od tih etapa bude putokaz identiteta i Istine o čovječnosti koja je sadržana u Isusu Kristu. Stoga je cjelovita škola za život zapravo »učenje Krista«. Samo tako će čovjek postati svjedok istoga, a to znači spreman za život.

Ključne riječi

škola za život; Karol Wojtyla; odgoj; obitelj; duhovnost; intelektualni razvoj

Hrčak ID:

240319

URI

https://hrcak.srce.hr/240319

Datum izdavanja:

1.7.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.474 *