Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3588

Višejezična svjesnost u ovladavnju trećim jezikom – engleski i njemački kao J3 u osnovnoškolskom obrazovanju

Jasmina Troha
Ana Petravić orcid id orcid.org/0000-0003-0975-9622
Ana Šenjug Golub orcid id orcid.org/0000-0003-4137-3682


Puni tekst: engleski pdf 454 Kb

str. 451-485

preuzimanja: 226

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 454 Kb

str. 451-485

preuzimanja: 175

citiraj


Sažetak

U radu se govori o razvoju višejezične svjesnosti u učenika 5. razreda osnovne škole u sklopu jezičnih konstelacija njemački kao J3 nakon engleskog kao J2 i engleski kao J3 nakon njemačkog kao J2. U fokusu empirijskoga istraživanja dva su problemska pitanja usmjerena na sposobnost učenika da uoče i verbaliziraju međujezične poveznice u sustavima J3 – J2 – J1. Utvrđeno je da ispitanici u drugom stranom jeziku (J3) u visokoj mjeri uočavaju međujezične poveznice toga jezika s prvim stranim (J2) i s materinskim jezikom (J1) te da su ih u velikom broju sposobni verbalizirati. Pritom uspješnost u uočavanju i u ekspliciranju međujezičnih poveznica stoje u pozitivnoj korelaciji. Rezultati pokazuju da 11-godišnjaci posjeduju potencijal za razvoj elemenata međujezične i metajezične svjesnosti te da ih se na toj osnovi može izložiti sustavnom unosu usmjerenom na razvoj višejezične svjesnosti. Stavljajući taj nalaz u kontekst spoznaja o pozitivnoj povezanosti razine jezične svjesnosti višejezičnika i njihove jezične kompetencije raspravlja se o potrebi uvođenja strukturiranoga razvoja višejezične svjesnosti u nastavu trećih jezika u osnovnoj školi.

Ključne riječi

međujezična svjesnost, metajezična svjesnost, osnovnoškolsko jezično obrazovanje, ovladavanje trećim jezikom, višejezična kompetencija

Hrčak ID:

240996

URI

https://hrcak.srce.hr/240996

Datum izdavanja:

24.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.162 *