Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3405

Analiza učinka programa glazbene terapije na vještine izmjenjivanja-dijeljenja i izražavanja osjećaja djece s poremećajem iz spektra autizma

Razge Sila Zorba orcid id orcid.org/0000-0003-2809-5702 ; Special Education DepartmentAtatürk Faculty of EducationNear East UniversityNear East University, Near East Boulevard, ZIP: 99138,Nicosia / TRNC, Mersin 10-Turkeyrazgesila_zorba@hotmail.com
Gönül Akçamete ; Special Education DepartmentAtatürk Faculty of EducationNear East UniversityNear East University, Near East Boulevard, ZIP: 99138,Nicosia / TRNC, Mersin 10-Turkeygakcamete@gmail.com
Deniz Özcan ; Special Education DepartmentFaculty of EducationOndokuz Mayıs UniversityOndokuz Mayıs University, Körfez Street, 55270 Atakum/Samsun, Turkeydeniz.ozcan@omu.edu.tr


Puni tekst: engleski pdf 627 Kb

str. 631-656

preuzimanja: 313

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 627 Kb

str. 631-656

preuzimanja: 219

citiraj


Sažetak

Cilj je ove studije ispitati utjecaj glazbene terapije na razvoj sposobnosti izmjenjivanja-dijeljenja i izražavanja osjećaja osmogodišnjega djeteta s poremećajem iz spektra autizma (ASD). Dizajn istraživanja koristi miješanu istraživačku metodu. Studija je provedena u državnoj školi koja ima ciljani razred, školske godine 2016./2017. Istraživačica je kreirala program glazbene terapije i primijenila ga u radu s ispitanikom u individualnom obliku. Ispitanik je sudjelovao u 70 individualnih sati glazbene terapije održanih u unaprijed pripremljenoj prostoriji i 19 nastavnih sati održanih u njegovoj učionici, tj. opservacija nastave. Sati glazbene terapije i opservacije nastave kvantitativno su obrađeni upotrebom Oldfield metode videoanalize. Rezultati analize pokazuju da su se socijalne vještine ispitanika izmjenjivanja-dijeljenja i izražavanja osjećaja poboljšale u objema istraživanjima: glazbenoj terapiji i opservacijama nastave. U radu se raspravlja o rezultatima istraživanja u kontekstu relevantne literature.

Ključne riječi

dizajn miješane metode; glazbena terapija; Oldfield metoda videoanalize; poremećaj iz spektra autizma (ASD); socijalne vještine

Hrčak ID:

240999

URI

https://hrcak.srce.hr/240999

Datum izdavanja:

24.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.327 *