Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5552/drvind.2020.1963

Konkurentnost odabranih zemalja jugoistočne Europe na tržištu drvenih podova Europske unije

Branko Glavonjić orcid id orcid.org/0000-0003-4293-4410 ; University of Belgrade, Faculty of Forestry, Department of Wood Science and Technology, Belgrade, Republic of Serbia
Aleksandra Lazarević ; University of Belgrade, Faculty of Forestry, Department of Wood Science and Technology, Belgrade, Republic of Serbia
Leon Oblak ; Biotechnical Faculty, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia
Miljan Kalem ; University of Belgrade, Faculty of Forestry, Department of Wood Science and Technology, Belgrade, Republic of Serbia
Predrag Sretenović ; Saga drvo company, Stara Pazova, Republic of Serbia


Puni tekst: engleski pdf 467 Kb

str. 281-288

preuzimanja: 524

citiraj


Sažetak

Odabrane zemlje jugoistočne Europe (SEEC – Albanija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Crna Gora, Sjeverna Makedonija, Srbija i Slovenija) značajni su proizvođači i izvoznici drvenih podova u Europi. U 2018. godini 9,4 % europske ponude drvenih podova proizvedeno je upravo u toj regiji. Regija je neto izvoznik drvenih podova jer izvozi više od 50 % ukupne proizvodnje. Najvažnije je tržište za izvoz drvenih podova Europska unija, na koju otpada više od 60 % ukupnog izvoza. Trendovi na tržištu Europske unije vrlo su važni za proizvođače i izvoznike iz promatranih zemalja SEEC-a. Stoga je primjenom ekonometrijskog modeliranja analiziran utjecaj uvoza Europske unije na proizvodnju drvenih podova u SEEC regiji. Parametri dobivenog modela pokazuju da se sa svakim postotkom povećanja uvoza u Europsku uniju može očekivati rast proizvodnje drvenih podova u odabranim zemljama jugoistočne Europe za oko 0,75 %. Osim rezultata provedene analize, u radu su izneseni i rezultati analize konkurentnosti izvoza drvenih podova iz zemalja SEEC-a mjereni indeksom rasta konkurentnosti (RCA1). Cilj analize bio je kvantificiranje razine njihove cjenovne i necjenovne konkurentnosti na tržištu Europske unije. Provedene analize pokazuju da je indeks rasta konkurentnosti (RCA1) za najznačajnije zemlje SEEC-a u većini godina promatranog razdoblja imao pozitivne vrijednosti (veće od 1).

Ključne riječi

konkurentnost; podovi; tržište; modeli; drvo

Hrčak ID:

241021

URI

https://hrcak.srce.hr/241021

Datum izdavanja:

10.7.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.365 *