Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

David Di Paoli Paulovich ; Trieste


Puni tekst: talijanski pdf 312 Kb

str. 315-363

preuzimanja: 810

citiraj


Sažetak

U ovom se doprinosu, nakon nekoliko uvodnih napomena o
usmenoj tradiciji patrijar{ijskog pjevanja, kojeg je tako definirao Istranin
Babudri 1911., daje slika vi{estrukih razloga (op}ih i posebnih, kao npr.
migracija prema Furlaniji ili egzodus prema Istri) koji su doveli, po~ev{i
od akvilejskog pokrajinskog koncila iz 1596. pa gotovo sve do dana{njih
dana, do postupnog napu{tanja latinskog repertoara patrijar{ijske matrice
iz Akvileje u biskupijama isto~nog Jadrana, posebno se osvrnuv{i na Veneto,
Furlaniju, Istru i Dalmaciju. Autor isti~e kao glavne uzgredne razloge krize
repertoara novi kontekst cecilijanskog reformatorskog pokreta sakralne
glazbe s kraja 19. stolje}a, izdanje novih liturgijskih knjiga gregorijanskog
pjevanja, predlaganje nove jednoglasne i vi{eglasne sakralne glazbe
cecilijanske izrade u okvirima novih glazbenih ustanova nastalih u Istri u
drugoj polovici 19. stolje}a, postepeni nestanak bratov{tina nakon
Napoleonovih reformi, te pojednostavljeno tuma~enje liturgijske reforme
odre|ene na drugom Vatikanskom koncilu. Obja{njava, zatim, slu~ajeve
napu{tanja repertoara u Venetu, Furlaniji i u ve}im istarskim i kvarnerskim
sredinama, te sada{nje pre‘ivljavanje u odre|enim izvedbama, sugeriraju}i
mo‘ebitno ponovno kori{tenje u okviru redovnog rimskog obreda, te isti~u}i
kako u raspravi o sakralnoj glazbi na po~etku 20. stolje}a isto~na obala
Jadrana nije bila na marginama, ve} u srcu europskih kulturnih previranja.

Ključne riječi

Hrčak ID:

241860

URI

https://hrcak.srce.hr/241860

Datum izdavanja:

8.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: talijanski

Posjeta: 1.357 *