Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

UPORABA USMENE POVIJESTI U NASTAVI ZA DEVETE RAZREDE

Maja Grbec Švajncer ; OŠ 8 talcev, Logatec


Puni tekst: hrvatski pdf 376 Kb

str. 266-276

preuzimanja: 184

citiraj


Sažetak

Proteklo stoljeće obilježila su dva svjetska rata, a atomska je bomba sudbinski naštetila razvoju čovječanstva. Sudbinu svijeta oblikovali su Hitler, Staljin i ostale vođe. Sve je to, međutim, nešto udaljeno, nama strano. Naša stvarnost bili su naši ljudi, rođeni u 20. stoljeću. I bake i djedovi učenika bili su dijelom povijesti. To su bili ljudi s imenom i prezimenom, a ipak, o njihovim životima ne znamo ništa. Upravo zbog gore navedenih činjenica, metoda usmene povijesti počela se u prošlom stoljeću sve više koristiti u historiografiji. Iako su „mali ljudi“ u prošlosti često bili zanemarivani, danas valja razgovarati i o njima. To su ljudi koji su živjeli prije nas i stvorili nas. Radi njih smo takvi kakvi jesmo i sve oko nas je takvo kakvo je. Zato sam se odlučila da se, uz nastavu, učenici upoznaju i sa životnim pričama svojih djedova i baka te da ih potom pokušaju smjestiti u širi povijesni okvir, na makrorazinu. Obrasci razmišljanja unutar obitelji prenose se s generacije na generaciju. Primarna socijalizacija uvelike utječe na razvoj pojedinca. Tako se, kroz priče starijih, prikazuje i pogled učenika na sve što se događalo tijekom 20. stoljeća.

Ključne riječi

usmeno svjedočenje, mikropovijest, usmena povijest, intervju, studija sjećanja

Hrčak ID:

242198

URI

https://hrcak.srce.hr/242198

Datum izdavanja:

21.8.2020.

Posjeta: 482 *