hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.3935/ljsr.v27i1.319

PROFESIONALNE KOMPETENCIJE SOCIJALNIH RADNIKA: TEMELJ IDENTITETA JEDNE POMAŽUĆE PROFESIJE

Marko Buljevac   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7128-7860 ; Studijski centar socijalnog rada, Pravni Fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ana Opačić ; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Martina Podobnik   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7293-5794 ; Hrvatska komora socijalnih radnika

Puni tekst: hrvatski, pdf (330 KB) str. 31-56 preuzimanja: 423* citiraj
APA 6th Edition
Buljevac, M., Opačić, A. i Podobnik, M. (2020). PROFESIONALNE KOMPETENCIJE SOCIJALNIH RADNIKA: TEMELJ IDENTITETA JEDNE POMAŽUĆE PROFESIJE. Ljetopis socijalnog rada, 27 (1), 31-56. https://doi.org/10.3935/ljsr.v27i1.319
MLA 8th Edition
Buljevac, Marko, et al. "PROFESIONALNE KOMPETENCIJE SOCIJALNIH RADNIKA: TEMELJ IDENTITETA JEDNE POMAŽUĆE PROFESIJE." Ljetopis socijalnog rada, vol. 27, br. 1, 2020, str. 31-56. https://doi.org/10.3935/ljsr.v27i1.319. Citirano 20.09.2021.
Chicago 17th Edition
Buljevac, Marko, Ana Opačić i Martina Podobnik. "PROFESIONALNE KOMPETENCIJE SOCIJALNIH RADNIKA: TEMELJ IDENTITETA JEDNE POMAŽUĆE PROFESIJE." Ljetopis socijalnog rada 27, br. 1 (2020): 31-56. https://doi.org/10.3935/ljsr.v27i1.319
Harvard
Buljevac, M., Opačić, A., i Podobnik, M. (2020). 'PROFESIONALNE KOMPETENCIJE SOCIJALNIH RADNIKA: TEMELJ IDENTITETA JEDNE POMAŽUĆE PROFESIJE', Ljetopis socijalnog rada, 27(1), str. 31-56. https://doi.org/10.3935/ljsr.v27i1.319
Vancouver
Buljevac M, Opačić A, Podobnik M. PROFESIONALNE KOMPETENCIJE SOCIJALNIH RADNIKA: TEMELJ IDENTITETA JEDNE POMAŽUĆE PROFESIJE. Ljetopis socijalnog rada [Internet]. 2020 [pristupljeno 20.09.2021.];27(1):31-56. https://doi.org/10.3935/ljsr.v27i1.319
IEEE
M. Buljevac, A. Opačić i M. Podobnik, "PROFESIONALNE KOMPETENCIJE SOCIJALNIH RADNIKA: TEMELJ IDENTITETA JEDNE POMAŽUĆE PROFESIJE", Ljetopis socijalnog rada, vol.27, br. 1, str. 31-56, 2020. [Online]. https://doi.org/10.3935/ljsr.v27i1.319

Sažetak
U ovom radu pruža se pregled aktualnih spoznaja o tome što su kompetencije u socijalnom radu, što pokazuju istraživanja o mjerenjima kompetencija, te koji je značaj razvoja okvira kompetencija za socijalni rad u Hrvatskoj. Profesionalne kompetencije shvaćaju se kao rezultat trokuta znanja, vještina i vrijednosti, čime se stavlja naglasak na djelotvornost rada, ali i osobne dimenzije stručnjaka. Sistematizirano je osam područja generičkih kompetencija za socijalni rad, a čine ih procesne kompetencije (za izravan rad s korisnikom) i sedam metakompetencija: profesionalno ponašanje i profesionalni identitet, profesionalna etika, multikulturalnost i inkluzivna praksa, kritički strukturalni pristup, integracija teorije u praksi i kritičko mišljenje, međusektorska suradnja i makropristup te vodstvo i funkcioniranje u organizaciji. U prikazanoj istraživačkoj praksi mjerenje kompetencija uglavnom se radi pristupom samoprocjene i procjene samoefikasnosti, a manje su zastupljena mjerenja temeljena na promatranju opažača. Bez obzira na način mjerenja, predlaže se da se okvir kompetencija i mjerni instrumenti posebno razviju poštujući specifičnosti nacionalnog konteksta. U radu se prikazuju specifični okviri kompetencija u pojedinim područjima socijalnog rada, no zbog velikog stupnja slaganja s generičkim okvirom donosi se zaključak kako se generički okvir može djelotvorno nadograditi za primjenu u specifičnom području socijalnog rada. Nacionalni okvir profesionalnih kompetencija socijalnih radnika razvijen u suradnji akademske zajednice, praktičara i strukovnih organizacija može pridonijeti profesionalnom identitetu socijalnih radnika, unaprjeđenju profesionalnog i karijernog razvoja, omogućava usklađivanje prakse i obrazovanja, otvara nova istraživačka područja i može biti podloga za razvoj specifičnih kompetencija u područjima socijalnog rada.

Ključne riječi
profesionalne kompetencije; profesionalni identitet; cjeloživotno obrazovanje; socijalni rad

Hrčak ID: 242205

URI
https://hrcak.srce.hr/242205

[engleski]

Posjeta: 1.091 *