hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Uloga vjeronauka u njegovanju zavičajne baštine prema HNOS-u

Jadranka Garmaz ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (153 KB) str. 83-96 preuzimanja: 310* citiraj
APA 6th Edition
Garmaz, J. (2008). Uloga vjeronauka u njegovanju zavičajne baštine prema HNOS-u. Obnovljeni život, 63. (1.), 83-96. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/22506
MLA 8th Edition
Garmaz, Jadranka. "Uloga vjeronauka u njegovanju zavičajne baštine prema HNOS-u." Obnovljeni život, vol. 63., br. 1., 2008, str. 83-96. https://hrcak.srce.hr/22506. Citirano 06.12.2019.
Chicago 17th Edition
Garmaz, Jadranka. "Uloga vjeronauka u njegovanju zavičajne baštine prema HNOS-u." Obnovljeni život 63., br. 1. (2008): 83-96. https://hrcak.srce.hr/22506
Harvard
Garmaz, J. (2008). 'Uloga vjeronauka u njegovanju zavičajne baštine prema HNOS-u', Obnovljeni život, 63.(1.), str. 83-96. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/22506 (Datum pristupa: 06.12.2019.)
Vancouver
Garmaz J. Uloga vjeronauka u njegovanju zavičajne baštine prema HNOS-u. Obnovljeni život [Internet]. 2008 [pristupljeno 06.12.2019.];63.(1.):83-96. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22506
IEEE
J. Garmaz, "Uloga vjeronauka u njegovanju zavičajne baštine prema HNOS-u", Obnovljeni život, vol.63., br. 1., str. 83-96, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22506. [Citirano: 06.12.2019.]

Sažetak
Polazeći od odgojne uloge suvremene škole, autorica argumentira ulogu vjeronauka u njegovanju zavičajne, osobito kulturne i vjerske baštine, te njegovu važnost u poznavanju vlastitih duhovnih, povijesnih i kulturnih korijena. U središnjem dijelu podastire kataloške teme iz vjeronauka za osnovnu školu koje osobito obiluju navedenim sadržajima. U trećem, završnom dijelu, autorica predlaže neke metodičke pristupe i metode koje su osobito prikladne za rad sa sadržajima zavičajne baštine u vjeronauku.
Glavni rezultati upućuju na nemjerljivu ulogu vjeronauka u upoznavanju i očuvanju zavičajne, osobito kulturne i vjerske baštine našega naroda, te na njegovu integracijsku ulogu u pitanjima vjere i kulture. Na putu ukupna humaniziranja čovjeka i osposobljavanja za oblikovanje vlastita života i temeljnih općeljudskih vrijednosti u svjetlu kršćanske vjere i na temeljima kulturnopovijesne i duhovne baštine našega naroda, vjeronauk omogućuje da učenik izgradi svoj i očuva nacionalni identitet.
U školskom je kurikulumu neprocjenjiva vrijednost vjeronauka u ostvarenju odgojnih i socijalizirajućih ciljeva suvremene škole, a njegova obrazovna postignuća unutar kojih se nalaze i sadržaji zavičajne baštine su pripomoć i garancija očuvanja svekolikoga kulturnopovijesnog i vjerskog identiteta našega naroda.

Ključne riječi
odgojna uloga vjeronauka; kulturna i vjerska baština; Plan i program vjeronauka; iskustveno učenje

Hrčak ID: 22506

URI
https://hrcak.srce.hr/22506

[engleski]

Posjeta: 685 *