Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32914/mcpr.11.2.6

METODOLOŠKI OKVIR ZA KOMUNIKOLOŠKU PROCJENU USPJEŠNOSTI VIZUALNIH KRITERIJA PARLAMENTARNIH STRANAKA U IZBORNIM KAMPANJAMA

Mario Plenković ; Grafički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska & Alma Mater Europaea – ECM, Maribor, Slovenija
Daria Mustić ; Grafički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Slobodan Hadžić ; PressCut, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 883 Kb

str. 171-191

preuzimanja: 377

citiraj


Sažetak

Vizualni elementi poruke ostvaruju svoju funkciju samo ako se poštuju kriteriji uspješnog grafičkog oblikovanja i komunikološke strukture čovjeka, koji u obzir uzimaju psihofiziološke osobine ljudskoga oka, osnovne zakonitosti percepcije i vanjske faktore (medij, mjesto izlaganja). U radu se obrađuje problematika uspješnog korištenja vizualnih elemenata kod vanjskog oglašavanja na primjeru promidžbenih jumbo-plakata hrvatskih političkih stranaka. Istraživanje je usmjereno propitivanje da li su političke stranke oblikovale svoje plakate u skladu sa profesionalnim kriterijima grafičkog dizajna. U radu se preispituje uspješnost oblikovanja ključnih vizualnih elemenata. Teorijska rasprava je provedena kroz formiranje i analizu strukture profesionalnih kriterija za korištenje vizualnih elemenata, te analizu njihove primjene na promidžbenim plakatima političkih stranaka.

Ključne riječi

Komunikologija; metodološki okvir; vizualni kiteriji; plakati; parlamentarne stranke; izborne kampanje

Hrčak ID:

244916

URI

https://hrcak.srce.hr/244916

Datum izdavanja:

30.9.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.082 *