APA 6th Edition Pelc, A. (2020). Probiti spektakl: o nekim paradoksima filmske slike. Filozofska istraživanja, 40 (3), 457-476. https://doi.org/10.21464/fi40302
MLA 8th Edition Pelc, Adrian. "Probiti spektakl: o nekim paradoksima filmske slike." Filozofska istraživanja, vol. 40, no. 3, 2020, pp. 457-476. https://doi.org/10.21464/fi40302. Accessed 24 Jan. 2021.
Chicago 17th Edition Pelc, Adrian. "Probiti spektakl: o nekim paradoksima filmske slike." Filozofska istraživanja 40, no. 3 (2020): 457-476. https://doi.org/10.21464/fi40302
Harvard Pelc, A. (2020). 'Probiti spektakl: o nekim paradoksima filmske slike', Filozofska istraživanja, 40(3), pp. 457-476. https://doi.org/10.21464/fi40302
Vancouver Pelc A. Probiti spektakl: o nekim paradoksima filmske slike. Filozofska istraživanja [Internet]. 2020 [cited 2021 January 24];40(3):457-476. https://doi.org/10.21464/fi40302
IEEE A. Pelc, "Probiti spektakl: o nekim paradoksima filmske slike", Filozofska istraživanja, vol.40, no. 3, pp. 457-476, 2020. [Online]. https://doi.org/10.21464/fi40302
APA 6th Edition Pelc, A. (2020). Rupturing the Spectacle: On Certain Paradoxes of Film Image. Filozofska istraživanja, 40 (3), 476-476. https://doi.org/10.21464/fi40302
MLA 8th Edition Pelc, Adrian. "Rupturing the Spectacle: On Certain Paradoxes of Film Image." Filozofska istraživanja, vol. 40, no. 3, 2020, pp. 476-476. https://doi.org/10.21464/fi40302. Accessed 24 Jan. 2021.
Chicago 17th Edition Pelc, Adrian. "Rupturing the Spectacle: On Certain Paradoxes of Film Image." Filozofska istraživanja 40, no. 3 (2020): 476-476. https://doi.org/10.21464/fi40302
Harvard Pelc, A. (2020). 'Rupturing the Spectacle: On Certain Paradoxes of Film Image', Filozofska istraživanja, 40(3), pp. 476-476. https://doi.org/10.21464/fi40302
Vancouver Pelc A. Rupturing the Spectacle: On Certain Paradoxes of Film Image. Filozofska istraživanja [Internet]. 2020 [cited 2021 January 24];40(3):476-476. https://doi.org/10.21464/fi40302
IEEE A. Pelc, "Rupturing the Spectacle: On Certain Paradoxes of Film Image", Filozofska istraživanja, vol.40, no. 3, pp. 476-476, 2020. [Online]. https://doi.org/10.21464/fi40302
Abstracts Ovaj rad pokušava suočiti dvije radikalne struje promišljanja filmske slike. U prvom se koraku definira kako je unutar određenih marksističkih teorija (Jonathan Beller, Guy Debord, Jean Baudrillard) filmska slika na osnovi svog tehničkog podrijetla, ali i efekata koje proizvodi, određena kao fenomen ontološki utemeljen u otuđenju i destrukciji neposredne prisutnosti. U drugom se koraku demonstrira kako je André Bazin, potaknut fenomenologijom i polazeći od gotovo identičnih premisa kao i marksisti, uspostavio dijametralno suprotne zaključke: tek se na filmu uistinu razotkriva stvarno. Oslanjajući se na rad Jacquesa Rancièrea, Jean-Luca Nancyja i Giorgia Agambena, u trećem koraku nastojim izvesti svojevrsnu sintezu među navedenim pozicijama i ispitati kako spektakl ostaje sačuvan, ali i prevrednovan unutar režima filmskih slika. Oko tog prevrednovanja počinju se nazirati konture zahtjevnog estetičkog programa koji se donekle podudara s, ali i odudara od ustaljenih interpretacija filmskog postmodernizma.