APA 6th Edition Paić, Ž. (2020). The Cinema as Thinking: Deleuzeʼs “Images-Ontology”. Filozofska istraživanja, 40 (3), 514-514. https://doi.org/10.21464/fi40304
MLA 8th Edition Paić, Žarko. "The Cinema as Thinking: Deleuzeʼs “Images-Ontology”." Filozofska istraživanja, vol. 40, br. 3, 2020, str. 514-514. https://doi.org/10.21464/fi40304. Citirano 14.04.2021.
Chicago 17th Edition Paić, Žarko. "The Cinema as Thinking: Deleuzeʼs “Images-Ontology”." Filozofska istraživanja 40, br. 3 (2020): 514-514. https://doi.org/10.21464/fi40304
Harvard Paić, Ž. (2020). 'The Cinema as Thinking: Deleuzeʼs “Images-Ontology”', Filozofska istraživanja, 40(3), str. 514-514. https://doi.org/10.21464/fi40304
Vancouver Paić Ž. The Cinema as Thinking: Deleuzeʼs “Images-Ontology”. Filozofska istraživanja [Internet]. 2020 [pristupljeno 14.04.2021.];40(3):514-514. https://doi.org/10.21464/fi40304
IEEE Ž. Paić, "The Cinema as Thinking: Deleuzeʼs “Images-Ontology”", Filozofska istraživanja, vol.40, br. 3, str. 514-514, 2020. [Online]. https://doi.org/10.21464/fi40304
Sažetak U studijama o filmu pokazuje se prekretnim to što Deleuze sintetički povezuje rasklopljenu »bit« metafizike kao ontologije (bitak – bog – svijet – čovjek) s novim pristupom ne samo kretanju pojma, govoreći hegelovski, nego i mišljenju kao događaju. Isto još više vrijedi za razumijevanje onoga što traje u vremenu i stoga ima karakter misaone slike. Kako autor pokazuje u članku, Deleuze nju uspostavlja tako što mozak postaje ekran, a film iz sfere tzv. realiteta postaje virtualni kôd svijeta kao slike. Između koncepta i slike dokida se razlika kada slika više ne prethodi pojmu i kada pojam više ne prethodi slici. Koliko je ovaj obrat presudan za Deleuzeovo shvaćanje filma može se uočiti u izvedbi pojma događaja (événement). Slika i pojam odgovaraju singularnosti događaja. Problem s razumijevanjem Deleuzeove »ontologije slika« pokazuje da film ne možemo svesti na autonomnu proizvodnju kinematičkoga načina mišljenja ako prethodno ne razjasnimo što je to uopće pokret i kako nastaje slika. Film je u tom paradigmatskome slučaju ne samo »vizualni kôd« suvremene umjetnosti. Njegova se »bit« razotkriva u tome što omogućuje da slika-pokret i slika-vrijeme sintetički realiziraju mogućnosti tehnosfere kao: (1) računanja, (2) planiranja i (3) konstrukcije. Naposljetku, filmsko mišljenje koje Deleuze zagovara postaje pitanje o mogućnostima da film kao metafilm dosegne novu razinu filozofijskoga razmatranja onoga što postaje i nastaje novim sklopom odnosa između bitka i događaja.