Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.24869/spsih.2020.235

Primjena muzikoterapije u poticanju majčinske privrženosti i samopercipiranih roditeljskih kompetencija majki u riziku

Marina Hojsak ; Centar za autizam Osijek, Osijek
Ana Katušić orcid id orcid.org/0000-0002-7648-131X ; Hrvatski institut za istraživanje mozga, Sveučilište u Zagrebu, Medicinski fakultet, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 130 Kb

str. 235-248

preuzimanja: 383

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 130 Kb

str. 235-248

preuzimanja: 147

citiraj


Sažetak

Rano iskustvo emocionalne komunikacije pridonosi privrženosti između majke i dojenčeta te ima utjecaj na neurološki, socijalni i emocionalni razvoj djeteta. Primjenom muzikoterapijskih aktivnosti koje su usmjerene na interakciju roditelj–dijete moguće je kreirati iskustva u kojem majka i dijete uzajamno dijele ritam, tempo, melodiju i visinu glasa, što su sve intrinzični elementi ranog procesa privrženosti. Cilj ovoga rada odnosi se na ispitivanje mogućnosti primjene muzikoterapije u poticanju majčinske privrženosti i jačanju doživljaja vlastitih roditeljskih kompetencija kod majki u riziku. Istraživanje je provedeno na uzorku od tri majke te njihovom dojenčadi koji su bili uključeni u program muzikoterapije jednom na tjedan tijekom 10 tjedana. Prije i poslije provođenja muzikoterapije majke su ispunile Ljestvicu majčine postnatalne privrženosti i Ljestvicu roditeljskih kompetencija. Dobiveni rezultati ukazuju na pozitivne ishode primjene muzikoterapije u poticanju majčinske privrženosti kod majki u riziku, kao i na razinu percipiranih kompetencija u vlastitoj roditeljskoj ulozi. Muzikoterapijska intervencija može se integrirati kao terapijski pristup usmjeren prema jačanju privrženosti u dijadi majka – dojenče te prema poticanju roditeljskih kompetencija kod majki u riziku.

Ključne riječi

Muzikoterapija; Majčinska privrženost; Samopercipirane roditeljske kompetencije; Majke u riziku; Emocionalna komunikacija

Hrčak ID:

245206

URI

https://hrcak.srce.hr/245206

Datum izdavanja:

22.10.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.389 *