hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31953/sz.47.1.4

GLAZBENO TVORIVO ROMANA DVA SVIJETA VJENCESLAVA NOVAKA

Sintija Čuljat ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (248 KB) str. 65-76 preuzimanja: 170* citiraj
APA 6th Edition
Čuljat, S. (2020). GLAZBENO TVORIVO ROMANA DVA SVIJETA VJENCESLAVA NOVAKA. Senjski zbornik, 47 (1), 65-76. https://doi.org/10.31953/sz.47.1.4
MLA 8th Edition
Čuljat, Sintija. "GLAZBENO TVORIVO ROMANA DVA SVIJETA VJENCESLAVA NOVAKA." Senjski zbornik, vol. 47, br. 1, 2020, str. 65-76. https://doi.org/10.31953/sz.47.1.4. Citirano 19.06.2021.
Chicago 17th Edition
Čuljat, Sintija. "GLAZBENO TVORIVO ROMANA DVA SVIJETA VJENCESLAVA NOVAKA." Senjski zbornik 47, br. 1 (2020): 65-76. https://doi.org/10.31953/sz.47.1.4
Harvard
Čuljat, S. (2020). 'GLAZBENO TVORIVO ROMANA DVA SVIJETA VJENCESLAVA NOVAKA', Senjski zbornik, 47(1), str. 65-76. https://doi.org/10.31953/sz.47.1.4
Vancouver
Čuljat S. GLAZBENO TVORIVO ROMANA DVA SVIJETA VJENCESLAVA NOVAKA. Senjski zbornik [Internet]. 2020 [pristupljeno 19.06.2021.];47(1):65-76. https://doi.org/10.31953/sz.47.1.4
IEEE
S. Čuljat, "GLAZBENO TVORIVO ROMANA DVA SVIJETA VJENCESLAVA NOVAKA", Senjski zbornik, vol.47, br. 1, str. 65-76, 2020. [Online]. https://doi.org/10.31953/sz.47.1.4

Sažetak
U psihološkom romanu prijelaza stoljeća Dva svijeta glazbenik Amadej Zlatanić ogleda svoj stvaralački potencijal u kulturnom arealu Austro-Ugarske Monarhije. Domaći prostor zanijekane pripadnosti oslabljuje vidljivost hrvatskog imena, a glazbenom naobrazbom osnažen Zlatanićev umjetnički integritet ugrožavaju društvene konvencije. Junakovu inicijaciju u glazbeni univerzum Novak ostvaruje sinkretičnim metajezikom glazbene umjetnosti. Muzikologinja Sanja Majer-Bobetko pronašla je Novakov pregled europske glazbene povjesnice. Romanom Dva svijeta Novak primjenjuje vlastito propedeutičko iskustvo prijenosa glazbenih u pripovjedne oblike. Novakova reprezentacija dvojnosti pojavnoga i zamišljenoga svijeta gradbena je dionica romana o postajanju umjetnikom. Prevodeći jezik glazbe u protomodernistički pripovjedni iskaz, Novak propitkuje perspektive hrvatskoga umjetničkoga identiteta u rečenom kulturnopovijesnome poretku.

Ključne riječi
Vjenceslav Novak; Dva svijeta; povijest glazbe; roman; sinkretizam

Hrčak ID: 245891

URI
https://hrcak.srce.hr/245891

[engleski]

Posjeta: 430 *