hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31953/sz.47.1.5

LUCI(FEROV)JIN STRAH: O SLICI BOGA U NOVAKOVU ROMANU POSLJEDNJI STIPANČIĆI

Hrvoje Mesić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2252-2574 ; Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Puni tekst: hrvatski, pdf (540 KB) str. 77-96 preuzimanja: 57* citiraj
APA 6th Edition
Mesić, H. (2020). LUCI(FEROV)JIN STRAH: O SLICI BOGA U NOVAKOVU ROMANU POSLJEDNJI STIPANČIĆI. Senjski zbornik, 47 (1), 77-96. https://doi.org/10.31953/sz.47.1.5
MLA 8th Edition
Mesić, Hrvoje. "LUCI(FEROV)JIN STRAH: O SLICI BOGA U NOVAKOVU ROMANU POSLJEDNJI STIPANČIĆI." Senjski zbornik, vol. 47, br. 1, 2020, str. 77-96. https://doi.org/10.31953/sz.47.1.5. Citirano 09.03.2021.
Chicago 17th Edition
Mesić, Hrvoje. "LUCI(FEROV)JIN STRAH: O SLICI BOGA U NOVAKOVU ROMANU POSLJEDNJI STIPANČIĆI." Senjski zbornik 47, br. 1 (2020): 77-96. https://doi.org/10.31953/sz.47.1.5
Harvard
Mesić, H. (2020). 'LUCI(FEROV)JIN STRAH: O SLICI BOGA U NOVAKOVU ROMANU POSLJEDNJI STIPANČIĆI', Senjski zbornik, 47(1), str. 77-96. https://doi.org/10.31953/sz.47.1.5
Vancouver
Mesić H. LUCI(FEROV)JIN STRAH: O SLICI BOGA U NOVAKOVU ROMANU POSLJEDNJI STIPANČIĆI. Senjski zbornik [Internet]. 2020 [pristupljeno 09.03.2021.];47(1):77-96. https://doi.org/10.31953/sz.47.1.5
IEEE
H. Mesić, "LUCI(FEROV)JIN STRAH: O SLICI BOGA U NOVAKOVU ROMANU POSLJEDNJI STIPANČIĆI", Senjski zbornik, vol.47, br. 1, str. 77-96, 2020. [Online]. https://doi.org/10.31953/sz.47.1.5

Sažetak
Kršćanska sućut, kojom brani potlačene i ponižene, temeljna je odlika stvaralaštva Vjenceslava Novaka. Naime, tadašnja zaostalost Hrvatske, potaknuta povijesnim, ekonomskim, socijalnim i političkim prilikama, nije zaobišla tragičnu sudbinu malih ljudi. Ponajviše je to osjetio Novakov rodni Senj, što je pisac iskoristio nastojeći životne činjenice svoje lokalne sredine prikazati što realnije i objektivnije. Kasnije se, ističe Krešimir Nemec, pod utjecajem školovanja u Pragu i života u Zagrebu, Novak okreće urbanom iskustvu, odnosno problematiziranju tamnih strana gradskoga života. Stoga je Novakova umjetnost, prema Antunu Barcu, najveći dokument srca, duše, suosjećanja s patničkim ljudstvom i svim onim slojevima što teško i beznadno nose svoj trh života.
Tadašnja slikarija Senja karakteristična simbolima patnje, prevarenosti, oskudice, nečovječnosti, slika je stanja duša žena – Valpurge i Lucije Stipančić – gdje jedino zrakom para kriki/ili bura, zvuk bola i odlaska u smrt, ostavljajući prazninu i retoričko pitanje: Zar ih je i Bog ostavio?! U radu se interdisciplinarnim pristupom, prvenstveno i ponajviše filološkim, detektira i tematizira motiv lica milosrđa oblikovanog u Novakovim heroinama romana Posljednji Stipančići. U licu se, kao ogledalu čovjekova srca i nutrine, zrcali najdublji identitet i jedinstveni obris čovjekova bića. Novak, odgojen kao kršćanin, oslikao je u svojim djelima lica poraženih i poniženih: sirotinje, prosjaka, ovisnika, siromašnih učenika i studenata te beskućnika– gledajući u njima lice skrivenoga Boga kojega treba spoznati.

Ključne riječi
Vjenceslav Novak; Senj; Posljednji Stipančići; lice milosrđa; skriveni Bog

Hrčak ID: 245892

URI
https://hrcak.srce.hr/245892

[engleski]

Posjeta: 154 *