Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22586/csp.v52i3.11542

Akcijski planovi protiv nepismenosti u Hrvatskoj od 1945. do 1970-ih

Tomislav Anić ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Vjera Brković orcid id orcid.org/0000-0001-9025-2540 ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 242 Kb

str. 705-728

preuzimanja: 522

citiraj


Sažetak

U kontekstu političkih, gospodarskih i društvenih promjena sredinom XX. stoljeća sustavno se ostvaruju temeljni ciljevi Komunističke partije Jugoslavije na svim razinama te dolazi do strukturnih promjena u društvu. Zadane promjene može se pratiti i preko mjera poduzetih za smanjenje broja nepismenih, što je izravno proizlazilo iz potrebe rješavanja temeljnih društvenih i gospodarskih problema.


U radu se problematizira borba protiv nepismenosti u Hrvatskoj nakon Drugoga svjetskog rata. Akcijski planovi opismenjavanja stanovništva koje su sustavno provodili državni organi pokazuju da se korjenito mijenjala slika društva. Odgojno-obrazovne teme i povijest školstva XX. stoljeća u hrvatskoj historiografiji, uz određene iznimke, neistražene su kao primjerice u historiografiji XIX. stoljeća.


Autori su analizom izvora i literature uspostavili tri faze odgojno-obrazovnih promjena. U ovom će se radu pratiti problem rješavanja nepismenosti preko promjena odgojno-obrazovnoga sustava i akcijskih planova opismenjavanja od 1945. do završne faze 1974., kada je donesena odluka o osnivanju Komisije za borbu protiv nepismenosti.


Namjera je ovim radom doprinijeti istraživanju povijesti obrazovanja u hrvatskoj historiografiji.

Ključne riječi

Hrvatska; XX. stoljeće; socijalizam; nepismenost; opismenjavanje, odgojno-obrazovni sustav

Hrčak ID:

246359

URI

https://hrcak.srce.hr/246359

Datum izdavanja:

19.11.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.383 *