hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22586/csp.v52i3.11542

Akcijski planovi protiv nepismenosti u Hrvatskoj od 1945. do 1970-ih

Tomislav Anić ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Vjera Brković   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9025-2540 ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (242 KB) str. 705-729 preuzimanja: 0* citiraj
APA 6th Edition
Anić, T. i Brković, V. (2020). Akcijski planovi protiv nepismenosti u Hrvatskoj od 1945. do 1970-ih. Časopis za suvremenu povijest, 52 (3), 705-729. https://doi.org/10.22586/csp.v52i3.11542
MLA 8th Edition
Anić, Tomislav i Vjera Brković. "Akcijski planovi protiv nepismenosti u Hrvatskoj od 1945. do 1970-ih." Časopis za suvremenu povijest, vol. 52, br. 3, 2020, str. 705-729. https://doi.org/10.22586/csp.v52i3.11542. Citirano 29.11.2020.
Chicago 17th Edition
Anić, Tomislav i Vjera Brković. "Akcijski planovi protiv nepismenosti u Hrvatskoj od 1945. do 1970-ih." Časopis za suvremenu povijest 52, br. 3 (2020): 705-729. https://doi.org/10.22586/csp.v52i3.11542
Harvard
Anić, T., i Brković, V. (2020). 'Akcijski planovi protiv nepismenosti u Hrvatskoj od 1945. do 1970-ih', Časopis za suvremenu povijest, 52(3), str. 705-729. https://doi.org/10.22586/csp.v52i3.11542
Vancouver
Anić T, Brković V. Akcijski planovi protiv nepismenosti u Hrvatskoj od 1945. do 1970-ih. Časopis za suvremenu povijest [Internet]. 2020 [pristupljeno 29.11.2020.];52(3):705-729. https://doi.org/10.22586/csp.v52i3.11542
IEEE
T. Anić i V. Brković, "Akcijski planovi protiv nepismenosti u Hrvatskoj od 1945. do 1970-ih", Časopis za suvremenu povijest, vol.52, br. 3, str. 705-729, 2020. [Online]. https://doi.org/10.22586/csp.v52i3.11542

Sažetak

U kontekstu političkih, gospodarskih i društvenih promjena sredinom XX. stoljeća sustavno se ostvaruju temeljni ciljevi Komunističke partije Jugoslavije na svim razinama te dolazi do strukturnih promjena u društvu. Zadane promjene može se pratiti i preko mjera poduzetih za smanjenje broja nepismenih, što je izravno proizlazilo iz potrebe rješavanja temeljnih društvenih i gospodarskih problema.


U radu se problematizira borba protiv nepismenosti u Hrvatskoj nakon Drugoga svjetskog rata. Akcijski planovi opismenjavanja stanovništva koje su sustavno provodili državni organi pokazuju da se korjenito mijenjala slika društva. Odgojno-obrazovne teme i povijest školstva XX. stoljeća u hrvatskoj historiografiji, uz određene iznimke, neistražene su kao primjerice u historiografiji XIX. stoljeća.


Autori su analizom izvora i literature uspostavili tri faze odgojno-obrazovnih promjena. U ovom će se radu pratiti problem rješavanja nepismenosti preko promjena odgojno-obrazovnoga sustava i akcijskih planova opismenjavanja od 1945. do završne faze 1974., kada je donesena odluka o osnivanju Komisije za borbu protiv nepismenosti.


Namjera je ovim radom doprinijeti istraživanju povijesti obrazovanja u hrvatskoj historiografiji.

Hrčak ID: 246359

URI
https://hrcak.srce.hr/246359

[engleski]

Posjeta: 0 *