hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.18.3.5

Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja

Maja Brust Nemet   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6936-3024 ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Hrvatska
Tena Velki ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (139 KB) str. 501-514 preuzimanja: 0* citiraj
APA 6th Edition
Brust Nemet, M. i Velki, T. (2020). Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja. Nova prisutnost, XVIII (3), 501-514. https://doi.org/10.31192/np.18.3.5
MLA 8th Edition
Brust Nemet, Maja i Tena Velki. "Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja." Nova prisutnost, vol. XVIII, br. 3, 2020, str. 501-514. https://doi.org/10.31192/np.18.3.5. Citirano 29.11.2020.
Chicago 17th Edition
Brust Nemet, Maja i Tena Velki. "Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja." Nova prisutnost XVIII, br. 3 (2020): 501-514. https://doi.org/10.31192/np.18.3.5
Harvard
Brust Nemet, M., i Velki, T. (2020). 'Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja', Nova prisutnost, XVIII(3), str. 501-514. https://doi.org/10.31192/np.18.3.5
Vancouver
Brust Nemet M, Velki T. Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja. Nova prisutnost [Internet]. 2020 [pristupljeno 29.11.2020.];XVIII(3):501-514. https://doi.org/10.31192/np.18.3.5
IEEE
M. Brust Nemet i T. Velki, "Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja", Nova prisutnost, vol.XVIII, br. 3, str. 501-514, 2020. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.18.3.5

Sažetak
Stres učitelja sveprisutan je u školama, a učiteljeve demografske i razredne karakteristike te školska klima i socijalna podrška važni su za percepciju razine stresa. Cilj istraživanja bio je provjera povezanosti razine stresa s demografskim karakteristikama i karakteristikama razreda te sa školskom klimom i socijalnom podrškom kod 311 hrvatskih učitelja razredne nastave. Učitelji su ispunili Skalu za mjerenje izvora nastavničkog stresa, Skalu socijalnih zaliha i Upitnik školske klime te su dali demografske podatke i podatke o razrednom odjelu i školi u kojoj rade. Rezultati su pokazali da demografske karakteristike nisu značajne u odnosu na razinu stresa, ali se od razrednih karakteristika broj učenika u razrednom odjelu pokazao značajnim za doživljaj stresa. Utvrdilo se i da učitelji koji doživljavaju višu razinu ukupnog stresa i višu razinu stresa uzrokovanog radnim opterećenjem i potrebom za profesionalnim priznanjem doživljavaju školsku klimu negativnijom te je viša razina stresa povezana i sa slabijom socijalnom podrškom.

Ključne riječi
socijalna podrška; stres; škola; školska klima; učitelji

Hrčak ID: 246450

URI
https://hrcak.srce.hr/246450

[engleski]

Posjeta: 0 *