hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

PREDVIĐANJE PRIHVAĆANJA USLUGA MOBILNOG BANKARSTVA U SJEVERNOJ MAKEDONIJI KOD POTROŠAČA

Marina Mijoska Belsoska ; Faculty of Economics – Skopje, University Ss. Cyril and Methodius Skopje, Republic of North Macedonia
Marija Trpkova-Nestorovska   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5748-2141 ; Faculty of Economics – Skopje, University Ss. Cyril and Methodius Skopje, Republic of North Macedonia
Kalina Trenevska Blagoeva ; Faculty of Economics – Skopje, University Ss. Cyril and Methodius Skopje, Republic of North Macedonia

Puni tekst: engleski, pdf (308 KB) str. 5-12 preuzimanja: 0* citiraj
APA 6th Edition
Mijoska Belsoska, M., Trpkova-Nestorovska, M. i Trenevska Blagoeva, K. (2020). PREDICTING CONSUMER INTENTION TO USE MOBILE BANKING SERVICES IN NORTH MACEDONIA . International journal of multidisciplinarity in business and science, 6 (10), 5-12. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/246493
MLA 8th Edition
Mijoska Belsoska, Marina, et al. "PREDICTING CONSUMER INTENTION TO USE MOBILE BANKING SERVICES IN NORTH MACEDONIA ." International journal of multidisciplinarity in business and science, vol. 6, br. 10, 2020, str. 5-12. https://hrcak.srce.hr/246493. Citirano 25.11.2020.
Chicago 17th Edition
Mijoska Belsoska, Marina, Marija Trpkova-Nestorovska i Kalina Trenevska Blagoeva. "PREDICTING CONSUMER INTENTION TO USE MOBILE BANKING SERVICES IN NORTH MACEDONIA ." International journal of multidisciplinarity in business and science 6, br. 10 (2020): 5-12. https://hrcak.srce.hr/246493
Harvard
Mijoska Belsoska, M., Trpkova-Nestorovska, M., i Trenevska Blagoeva, K. (2020). 'PREDICTING CONSUMER INTENTION TO USE MOBILE BANKING SERVICES IN NORTH MACEDONIA ', International journal of multidisciplinarity in business and science, 6(10), str. 5-12. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/246493 (Datum pristupa: 25.11.2020.)
Vancouver
Mijoska Belsoska M, Trpkova-Nestorovska M, Trenevska Blagoeva K. PREDICTING CONSUMER INTENTION TO USE MOBILE BANKING SERVICES IN NORTH MACEDONIA . International journal of multidisciplinarity in business and science [Internet]. 2020 [pristupljeno 25.11.2020.];6(10):5-12. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/246493
IEEE
M. Mijoska Belsoska, M. Trpkova-Nestorovska i K. Trenevska Blagoeva, "PREDICTING CONSUMER INTENTION TO USE MOBILE BANKING SERVICES IN NORTH MACEDONIA ", International journal of multidisciplinarity in business and science, vol.6, br. 10, str. 5-12, 2020. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/246493. [Citirano: 25.11.2020.]

Sažetak
Pametni telefoni i mobilne tehnologije postaju sve dostupniji i pristupačniji u Republici Sjevernoj Makedoniji. Prateći ovaj trend, brojne banke klijentima pružaju bankarske usluge putem pametnih telefona. Sve više ulažu u mobilne kanale pružajući nove usluge mobilnog bankarstva. Stoga je cilj ovog istraživanja ispitati prediktore namjere potrošača da koriste usluge mobilnog bankarstva u sjevernoj Makedoniji. Kako bi se stekao uvid u prihvaćanje usluga m-bankarstva u zemlji, provedeno je istraživanje među više od 150 korisnika mobilnih uređaja. Model istraživanja predložen u ovoj studiji ispituje utjecaj nekoliko osnovnih konstrukata koji objašnjavaju prihvaćanje tehnologije i difuziju inovacija (očekivane performanse, očekivani napori, društveni utjecaj i olakšavajući uvjeti). Osim toga, njegova originalnost i praktičnost se ogledaju u određivanju značaja dodatnih konstrukata koji su specifični za m-bankarstvo, poput percipiranog rizika i reputacije banke. Rezultati empirijskog istraživanja pokazuju da tri od četiri osnovna konstrukta UTAUT modela (očekivane performanse, očekivani napori i olakšavajući uvjeti) određuju namjeru uporabe mobilnog bankarstva, dok društveni utjecaj nema značajan utjecaj na prihvaćanje mobilnog bankarstva. Što se tiče dva nova konstrukta u modelu, rizika i ugleda banke, oba su potvrđena kao važni prethodnici namjere potrošača da koriste m-bankarstvo. Ističući korisnost integriranja konstrukata iz različitih teorija prihvaćanja tehnologije, ovo istraživanje svom holističkom pristupu predstavlja solidnu osnovu za buduće studije o usvajanju novih tehnologija u zemlji. Sa stajališta praktičara, ovo istraživanje nudi vrijedne uvide za razvoj mobilnog bankarstva.

Ključne riječi
mobilno bankarstvo; usvajanje tehnologije; Republika Sjeverna Makedonija

Hrčak ID: 246493

URI
https://hrcak.srce.hr/246493

[engleski]

Posjeta: 0 *