Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Poetski svijet Krune Tarle – u susretu živog i neživog

Igor Tretinjak


Puni tekst: hrvatski pdf 219 Kb

str. 542-563

preuzimanja: 285

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 219 Kb

str. 542-563

preuzimanja: 87

citiraj


Sažetak

Sredinom 90-ih godina prošlog stoljeća lutkarsko kazalište za odrasle u Hrvatskoj doživljavalo je svoje zlatne dane i različitošću poetika ukazivalo na vlastitu zrelost. U takvom okruženju 1996. godine pojavile su se Kruna Tarle i družina Fasade, obogativši hrvatsko lutkarstvo teatrom objekta i materijala u takozvanom kazalištu poetskih slika. Riječ je o scenskom svijetu jedinstvenom u hrvatskom lutkarstvu u kojemu je Tarle, spajajući likovnost, pokret, ples, materijal i masku, prodrla duboko u rječitost vizualnih aspekata izvedbe. Pritom je odbacila klasičan dramski sukob, zamijenivši ga iskonskim susretom živog i neživog, brišući međusobne razlike i pomičući stupanj (ne)živosti s čovjeka na materijal i obrnuto. Ujedno, odbacivši riječi, progovorila je oživljenim slikama, stvarajući bogat svijet asocijacija i značenjskih apstrakcija.

Ključne riječi

Kruna Tarle; Fasade; lutkarstvo za odrasle; animacija; kazalište materijala; postdramsko kazalište; teatar objekta

Hrčak ID:

246616

URI

https://hrcak.srce.hr/246616

Datum izdavanja:

20.10.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 828 *