hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.29.4.07

Je li ulazak Hrvatske u Europsku uniju utjecao na poslovni sentiment u industriji? Pristup metode sintetičke kontrole

Tihana Škrinjarić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9310-6853 ; Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Mirjana Čižmešija   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9873-7291 ; Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: engleski, pdf (977 KB) str. 643-663 preuzimanja: 200* citiraj
APA 6th Edition
Škrinjarić, T. i Čižmešija, M. (2020). Has the Accession of Croatia to the EU Affected Business Sentiment in Industry? Synthetic Control Method Approach. Društvena istraživanja, 29 (4), 643-663. https://doi.org/10.5559/di.29.4.07
MLA 8th Edition
Škrinjarić, Tihana i Mirjana Čižmešija. "Has the Accession of Croatia to the EU Affected Business Sentiment in Industry? Synthetic Control Method Approach." Društvena istraživanja, vol. 29, br. 4, 2020, str. 643-663. https://doi.org/10.5559/di.29.4.07. Citirano 24.06.2021.
Chicago 17th Edition
Škrinjarić, Tihana i Mirjana Čižmešija. "Has the Accession of Croatia to the EU Affected Business Sentiment in Industry? Synthetic Control Method Approach." Društvena istraživanja 29, br. 4 (2020): 643-663. https://doi.org/10.5559/di.29.4.07
Harvard
Škrinjarić, T., i Čižmešija, M. (2020). 'Has the Accession of Croatia to the EU Affected Business Sentiment in Industry? Synthetic Control Method Approach', Društvena istraživanja, 29(4), str. 643-663. https://doi.org/10.5559/di.29.4.07
Vancouver
Škrinjarić T, Čižmešija M. Has the Accession of Croatia to the EU Affected Business Sentiment in Industry? Synthetic Control Method Approach. Društvena istraživanja [Internet]. 2020 [pristupljeno 24.06.2021.];29(4):643-663. https://doi.org/10.5559/di.29.4.07
IEEE
T. Škrinjarić i M. Čižmešija, "Has the Accession of Croatia to the EU Affected Business Sentiment in Industry? Synthetic Control Method Approach", Društvena istraživanja, vol.29, br. 4, str. 643-663, 2020. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.29.4.07

Sažetak
Određeni ekonomski i politički događaji određuju razinu i
dinamiku kretanja realnih ekonomskih varijabli, s jedne strane,
dok s druge strane poslovni sentiment kao "soft" varijabla ima
dobru prediktivnu moć tih istih varijabli. U ovom radu
razmatramo učinak ulaska Hrvatske u Europsku uniju (EU)
2013. godine na Pokazatelj konjunkturne klime u industriji (ICI)
kao mjeru poslovnoga sentimenta u hrvatskoj industriji. Ulazak
u EU imao je snažan pozitivan utjecaj na ekonomije koje su
ušle u Uniju. Za razliku od drugih novih država članica EU-a,
koje su ušle u EU u uzlaznoj fazi europskoga poslovnog ciklusa,
Hrvatska je u ovu zajednicu ušla odmah nakon stabilizacije
europske dužničke krize i u dugoj recesiji. Primjenom novoga
pristupa metode sintetičke kontrole (SCM) nad podacima
anketa pouzdanja poduzeća (BS), potvrđena je glavna hipoteza
rada da je ulazak Hrvatske u EU imao jak pozitivan učinak na
ICI, što se može objasniti kao euforija. Zaključci utemeljeni na
rezultatima ovog istraživanja služe poboljšanju i popularizaciji
BS i SCM.

Ključne riječi
indikator industrijske proizvodnje; metoda sintetičke kontrole; poslovne i potrošačke ankete; protučinjenična metodologija

Hrčak ID: 246652

URI
https://hrcak.srce.hr/246652

[engleski]

Posjeta: 522 *