Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/an.17.03

Komuniciranje o pandemiji COVID-19: medijsko praćenje stožera i uporaba strategija uvjeravanja u Hrvatskoj

Marijana Grbeša ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 861 Kb

str. 57-78

preuzimanja: 1.056

citiraj


Sažetak

Hrvatsku je globalna pandemija COVID-a 19 pogodila u veljači 2020. Izazovni zadatak komuniciranja tema vezanih za pandemiju dobilo je četvero ljudi povezanih sa Stožerom civilne zaštite Republike Hrvatske. Cilj je ovog rada istražiti kako je troje članova bilo prikazano u medijima te jesu li i kako koristili strategije uvjeravanja uobičajene za stanja pandemija kako bi dobili pristanak javnosti. Nalazi istraživanja ukazuju na to da je izvještavanje o ključnim komunikatorima tijekom prva tri mjeseca pandemije bilo uvjerljivo pozitivno. Štoviše, u ranoj fazi pandemije nijedan od analiziranih portala nije inzistirao na temama ili perspektivama koje propituju politike ili mjere Stožera vezane za pandemiju. Analizom retorike ključnih ljudi koji su komunicirali o koronavirusu utvrđeno je da su oni prihvatili strategije uvjeravanja tipične za komuniciranje u pandemijama, ponajprije uporabu poruka straha, vojnih metafora i poruka koje inzistiraju na "zajedništvu" i "pandemijskom sramoćenju". Autorica zaključuje kako su pozitivna medijska prezentacija komunikatora i strategije uvjeravanja koje su koristili vjerojatno potaknuli ljude da vjeruju njihovom odlukama i pristanu na restriktivne mjere koje su suspendirale njihove slobode i gotovo preko noći promijenile njihove životne navike.

Ključne riječi

pandemija COVID-a19; koronavirus; komunikacija; strategije uvjeravanja; stručnjaci

Hrčak ID:

247039

URI

https://hrcak.srce.hr/247039

Datum izdavanja:

2.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.028 *