hrcak mascot   Srce   HID

Izlaganje sa skupa

Obilježja pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a 2003. godine

Dražen Lalić ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (289 KB) str. 55-73 preuzimanja: 929* citiraj
APA 6th Edition
Lalić, D. (2004). Obilježja pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a 2003. godine. Politička misao, 41 (1), 55-73. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/22857
MLA 8th Edition
Lalić, Dražen. "Obilježja pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a 2003. godine." Politička misao, vol. 41, br. 1, 2004, str. 55-73. https://hrcak.srce.hr/22857. Citirano 21.07.2019.
Chicago 17th Edition
Lalić, Dražen. "Obilježja pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a 2003. godine." Politička misao 41, br. 1 (2004): 55-73. https://hrcak.srce.hr/22857
Harvard
Lalić, D. (2004). 'Obilježja pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a 2003. godine', Politička misao, 41(1), str. 55-73. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/22857 (Datum pristupa: 21.07.2019.)
Vancouver
Lalić D. Obilježja pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a 2003. godine. Politička misao [Internet]. 2004 [pristupljeno 21.07.2019.];41(1):55-73. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22857
IEEE
D. Lalić, "Obilježja pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a 2003. godine", Politička misao, vol.41, br. 1, str. 55-73, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22857. [Citirano: 21.07.2019.]

Sažetak
Pakiranje politike posljednjih je godina istaknuta tema u znanstvenoj i stručnoj raspravi o političkom komuniciranju. Autor iznosi teorijska određenja i shvaćanja toga fenomena te razmatra njegova osnovna obilježja i učinke. Polazeći od toga teorijskoga koncepta, on analizira prisutnost pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a, dviju najvećih stranaka u Hrvatskoj 2003. godine. To čini kroz ispitivanje prisutnosti šest načina pakiranja politike u kampanji: korištenje televizije, suradnju stranaka sa stručnjacima za odnose s javnošću (spin doctors) i medijskim konzultantima, medijsko prezentiranje kontakata političara sa slavnim osobama, konstruiranje i promicanje imidža političkih vođa, odnos prema društvenim pitanjima i problemima te napade na suparnike. U tom se ispitivanju koristi rezultatima analize sadržaja uzorka televizijskih spotova stranaka korištenih u kampanji 2003. godine i ankete provedene uoči tih izbora na reprezentativnom uzorku punoljetnih građana Republike Hrvatske. Pokazalo se kako su u toj izbornoj kampanji vodeće stranke u Hrvatskoj nastojale dobiti potporu birača putem pakiranja politike, što je osobito došlo do izražaja u intenzivnom korištenju televizije i promicanju imidža predsjednika tih stranaka. Taj i druge načine pakiranja politike pobjednička stranka na izborima, HDZ, vještije je koristio od svoga najvećega konkurenta SDP-a. Autor upozorava kako je uočljiva prisutnost pakiranja politike smanjila kvalitetu političkoga diskursa u izbornoj kampanji. Stoga je ta kampanja djelomice izgubila svoju temeljnu funkciju da bude argumentirana i javna rasprava o ključnim pitanjima i problemima društvenog razvoja.

Ključne riječi
pakiranje politike; izborna kampanja; političko oglašivanje; televizijski spotovi; HDZ; SDP; Hrvatska

Hrčak ID: 22857

URI
https://hrcak.srce.hr/22857

[engleski]

Posjeta: 1.628 *