hrcak mascot   Srce   HID

Conference paper

Nove stvarnosti i njihovi akteri. Kako i zašto nastaju riječi i tko je za to “kriv”

Ivo Žanić ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (279 KB) pages 74-91 downloads: 969* cite
APA 6th Edition
Žanić, I. (2004). Nove stvarnosti i njihovi akteri. Kako i zašto nastaju riječi i tko je za to “kriv”. Politička misao, 41 (1), 74-91. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/22858
MLA 8th Edition
Žanić, Ivo. "Nove stvarnosti i njihovi akteri. Kako i zašto nastaju riječi i tko je za to “kriv”." Politička misao, vol. 41, no. 1, 2004, pp. 74-91. https://hrcak.srce.hr/22858. Accessed 23 Aug. 2019.
Chicago 17th Edition
Žanić, Ivo. "Nove stvarnosti i njihovi akteri. Kako i zašto nastaju riječi i tko je za to “kriv”." Politička misao 41, no. 1 (2004): 74-91. https://hrcak.srce.hr/22858
Harvard
Žanić, I. (2004). 'Nove stvarnosti i njihovi akteri. Kako i zašto nastaju riječi i tko je za to “kriv”', Politička misao, 41(1), pp. 74-91. Available at: https://hrcak.srce.hr/22858 (Accessed 23 August 2019)
Vancouver
Žanić I. Nove stvarnosti i njihovi akteri. Kako i zašto nastaju riječi i tko je za to “kriv”. Politička misao [Internet]. 2004 [cited 2019 August 23];41(1):74-91. Available from: https://hrcak.srce.hr/22858
IEEE
I. Žanić, "Nove stvarnosti i njihovi akteri. Kako i zašto nastaju riječi i tko je za to “kriv”", Politička misao, vol.41, no. 1, pp. 74-91, 2004. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/22858. [Accessed: 23 August 2019]

Abstracts
U suvremenom svijetu masovni su mediji ključan faktor u procesima jezične inovacije i promjene. Nove riječi rezultat su prepoznavanja novih sadržaja stvarnosti ili novonastale javne osviještenosti o zatečenim pojavama u njoj. Novinar je u tome procesu središnji akter. On može biti posrednik, ako je nečiju jezičnu inovaciju prepoznao kao izražajno sugestivnu i/ili komunikacijski potrebnu, ili autor, u početku najčešće spontan kreativac, s vremenom svjestan promicatelj. Na primjeru nastanka, širenja i značenjskog profiliranja riječi tajkunara, betonizacija i apartmanizacija, s varijantom apartmanija, 1999.-2004., prikazana je uloga novinara, odnosno masovnih medija ne samo kao onih koji izgrađuju kritičku društvenu svijest i sudjeluju u raspravi o društveno relevantnim temama nego i onih koji (su)stvaraju termine i bitno sudjeluju u njihovu prihvaćanju.

Keywords
medijski jezik; žargon; tvorba riječi; jezik i društvo; jezik i kultura; tajkunara; betonizacija; apartmanizacija

Hrčak ID: 22858

URI
https://hrcak.srce.hr/22858

[english]

Visits: 1.619 *