Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Onimijski frazemi i konceptualizacija svijeta

Nada Ivanetić ; Ekonomski fakultet, Rijeka
Ute Karlavaris-Bremer ; Ekonomski fakultet, Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 95 Kb

str. 131-142

preuzimanja: 1.001

citiraj


Sažetak

U radu se obrađuju frazemi s onimijskom komponentom u hrvatskom i njemačkom jeziku,
i to prije svega oni u kojima do izražaja dolazi način na koji u dvije jezične zajednice percipiraju
druge i sebe. O odabranim se frazemima raspravlja koristeći se rezultatima istraživanja
socijalnog stereotipa u sociologiji i socijalnoj psihologiji i postavkama kognitivne lingvistike.
Mnogi su frazemi rezultat kognitivne kategorizacije stvarnosti na osnovi prototipičnih
modela ili njihove metaforičke projekcije. Stoga usporedba frazema u oba jezika pokazuje
podudarnost u nekim konceptualnim područjima, iako se onimijska komponenta većinom
razlikuje, što je odraz specifičnih geografskih, povijesnih i sl. okolnosti svake jezične zajednice.

Ključne riječi

frazemi; onimija; stereotipi; hrvatski jezik; njemački jezik

Hrčak ID:

22877

URI

https://hrcak.srce.hr/22877

Datum izdavanja:

13.5.1999.

Posjeta: 2.263 *