hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.17818/EMIP/2020/2.9

POLITIKA TRŽIŠNOG NATJECANJA U DIGITALNOJ EKONOMIJI

Sanja Franc   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8787-4429 ; Sveučilišta u Zagrebu, Ekonomski fakultet

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 491-512 preuzimanja: 303* citiraj
APA 6th Edition
Franc, S. (2020). POLITIKA TRŽIŠNOG NATJECANJA U DIGITALNOJ EKONOMIJI. Ekonomska misao i praksa, 29 (2), 491-512. https://doi.org/10.17818/EMIP/2020/2.9
MLA 8th Edition
Franc, Sanja. "POLITIKA TRŽIŠNOG NATJECANJA U DIGITALNOJ EKONOMIJI." Ekonomska misao i praksa, vol. 29, br. 2, 2020, str. 491-512. https://doi.org/10.17818/EMIP/2020/2.9. Citirano 05.08.2021.
Chicago 17th Edition
Franc, Sanja. "POLITIKA TRŽIŠNOG NATJECANJA U DIGITALNOJ EKONOMIJI." Ekonomska misao i praksa 29, br. 2 (2020): 491-512. https://doi.org/10.17818/EMIP/2020/2.9
Harvard
Franc, S. (2020). 'POLITIKA TRŽIŠNOG NATJECANJA U DIGITALNOJ EKONOMIJI', Ekonomska misao i praksa, 29(2), str. 491-512. https://doi.org/10.17818/EMIP/2020/2.9
Vancouver
Franc S. POLITIKA TRŽIŠNOG NATJECANJA U DIGITALNOJ EKONOMIJI. Ekonomska misao i praksa [Internet]. 2020 [pristupljeno 05.08.2021.];29(2):491-512. https://doi.org/10.17818/EMIP/2020/2.9
IEEE
S. Franc, "POLITIKA TRŽIŠNOG NATJECANJA U DIGITALNOJ EKONOMIJI", Ekonomska misao i praksa, vol.29, br. 2, str. 491-512, 2020. [Online]. https://doi.org/10.17818/EMIP/2020/2.9

Sažetak
Digitalna transformacija izvor je novih i izmijenjenih modela poslovanja koji mijenjaju tržišne uvjete. Digitalne platforme olakšavaju uključivanje u globalno tržište za poduzeća svih veličina, međutim, zauzimanje prevladavajućeg položaja na tržištu i zlouporaba tržišne moći digitalnih platformi česti su oblik narušavanja tržišnog natjecanja. Glavni je cilj ovog rada istražiti utjecaj djelovanja digitalnih platformi na tržišno natjecanje. Na temelju kritičkog pristupa i grupiranjem alternativnih stavova oko tržišne regulacije i natjecanja izrađen je model u kojem se ističu ključni problemi i potencijalna rješenja te širi efekti zaštite tržišnog natjecanja na digitalnom tržištu. Zaključak analize ukazuje da je prvenstveno potrebno razviti nove alate i kriterije za analizu tržišta, osigurati veći nadzor nad preuzimanjima, potaknuti dijeljenje informacija među sudionicima tržišta i s Vladom, revidirati pravila o javnoj nabavi te uvesti prilagođene standarde kvalitete. Naglašava se važnost poticajnog konkurentnog okruženja.

Ključne riječi
digitalne platforme; digitalizacija; zaštita tržišnoga natjecanja; globalno tržište

Hrčak ID: 247889

URI
https://hrcak.srce.hr/247889

Posjeta: 550 *