Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.27.2.9

Stavovi studenata nastavničkih studija prema nastavničkoj naobrazbi: Primjer dvaju zagrebačkih sveučilišta

Dunja Jurić Vukelić orcid id orcid.org/0000-0003-2757-201X ; Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Rona Bušljeta Kardum orcid id orcid.org/0000-0002-7158-0044 ; Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 363 Kb

str. 129-147

preuzimanja: 549

citiraj


Sažetak

Danas su nastavnici suočeni s brojnim izazovima, posebice u Hrvatskoj u kojoj je u tijeku provođenje opsežne reforme obrazovanja. Reforma obrazovanja stavila je u prvi plan drugačiju paradigmu procesa podučavanja i učenja koja zahtijeva od nastavnika neka nova znanja i vještine. Studije i analize pokazale su kako su upravo nastavnici najvažniji faktor ostvarenja obrazovnih ciljeva učenika. Pored stručnih kompetencija, za razvoj znanja, umijeća i stavova učenika od velike su važnosti i pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičke kompetencije nastavnika. U ovom se radu uz pomoć podataka prikupljenih upitnikom na uzorku od 115 studenata željelo detektirati u kojoj su mjeri studenti dviju visokoškolskih institucija – Fakulteta hrvatskih studija i Hrvatskog katoličkog sveučilišta – zadovoljni inicijalnom nastavničkom naobrazbom te smatraju li je pogodnom i dovoljnom za izazove koje nosi njihovo buduće zanimanje. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da su studenti u prosjeku zadovoljni kvalitetom studija i nastavničke naobrazbe te da preferiraju postojeći model stjecanja pedagoških kompetencija uz predmetni studij. Rezultati istraživanja analizirani su u kontekstu ispitivanja potrebe za sadržajnim i praktičnim osmišljavanjem novog načina stjecanja nastavničkih kompetencija, odnosno dorađivanjem ili proširivanjem studija nastavničke naobrazbe.

Ključne riječi

kompetencije nastavnika; nastavnički studiji; reforma obrazovanja; visokoškolsko obrazovanje

Hrčak ID:

247963

URI

https://hrcak.srce.hr/247963

Datum izdavanja:

16.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.365 *