Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21464/mo.27.2.10

Dječja lektira i novi mediji

Marinko Lazzarich orcid id orcid.org/0000-0003-1401-9610 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Hrvatska
Antonia Čančar ; Osnovna škola Ivane Brlić-Mažuranić, Virovitica, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 873 Kb

str. 149-170

preuzimanja: 1.337

citiraj


Sažetak

Kulturu čitanja oblikuje niz individualno i društveno određenih čimbenika koji proizlaze i iz kulturne tradicije neke sredine zbog čega je status knjige neodvojiv od cjelokupnoga vrijednosnoga sustava pojedinoga društva. Učitelj materinskoga jezika ključna je figura u procesu literarnoga sazrijevanja buduće čitateljske publike, a njegova je uloga otežana društvenim promjenama u današnjem »računalnom« svijetu gdje su položaj čitatelja i knjige bitno izmijenjeni u odnosu na ne tako davnu prošlost. Ne možemo u svemu kriviti digitalne medije, pa tako ni za smanjeni interes učenika za čitanje knjiga. U ovom radu raspravljat će se o složenosti obrazovnoga područja, o kulturi čitanja u novonastalom online okruženju te o promjenama koje donosi aktualni predmetni kurikul za Hrvatski jezik. Kritički će se razmotriti prednosti i nedostatci uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije u odgojno-obrazovnome procesu te ponuditi smjernice za funkcionalnu primjenu mrežnih alata i gotovih aplikacija u nastavi Hrvatskoga jezika. Dječje je odrastanje usko povezano s digitalizacijom i društvenim mrežama čiji utjecaj ne mora biti negativan, samo ga treba funkcionalno iskoristiti i usmjeriti pozornost neupitnom potencijalu dobre knjige. Istaknut će se (ne)opravdanost obvezne školske lektire i problem neuvažavanja čitateljskih interesa učenika mlađe školske dobi. U radu će biti ponuđen metodički predložak za interpretaciju lektirnoga naslova uz primjenu kreativnih mrežnih alata.

Ključne riječi

čitanje; digitalni mediji; dječja književnost; LCDS alati; lektira; literarni interesi

Hrčak ID:

247967

URI

https://hrcak.srce.hr/247967

Datum izdavanja:

16.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.672 *