hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.spec-issue.115

Financijskim obrazovanjem do povećanja znanja o financijama potrošača adolescenata

Andrea Lučić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3391-2503 ; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business Zagreb
Dajana Barbić ; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business Zagreb
Marija Uzelac   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2349-9185 ; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business Zagreb

Puni tekst: engleski, pdf (1 MB) str. 115-130 preuzimanja: 264* citiraj
APA 6th Edition
Lučić, A., Barbić, D. i Uzelac, M. (2020). The Role of Financial Education in Adolescent Consumers’ Financial Knowledge Enhancement. Market-Tržište, 32 (Special Issue), 115-130. https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.spec-issue.115
MLA 8th Edition
Lučić, Andrea, et al. "The Role of Financial Education in Adolescent Consumers’ Financial Knowledge Enhancement." Market-Tržište, vol. 32, br. Special Issue, 2020, str. 115-130. https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.spec-issue.115. Citirano 05.12.2021.
Chicago 17th Edition
Lučić, Andrea, Dajana Barbić i Marija Uzelac. "The Role of Financial Education in Adolescent Consumers’ Financial Knowledge Enhancement." Market-Tržište 32, br. Special Issue (2020): 115-130. https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.spec-issue.115
Harvard
Lučić, A., Barbić, D., i Uzelac, M. (2020). 'The Role of Financial Education in Adolescent Consumers’ Financial Knowledge Enhancement', Market-Tržište, 32(Special Issue), str. 115-130. https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.spec-issue.115
Vancouver
Lučić A, Barbić D, Uzelac M. The Role of Financial Education in Adolescent Consumers’ Financial Knowledge Enhancement. Market-Tržište [Internet]. 2020 [pristupljeno 05.12.2021.];32(Special Issue):115-130. https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.spec-issue.115
IEEE
A. Lučić, D. Barbić i M. Uzelac, "The Role of Financial Education in Adolescent Consumers’ Financial Knowledge Enhancement", Market-Tržište, vol.32, br. Special Issue, str. 115-130, 2020. [Online]. https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.spec-issue.115

Sažetak
Svrha - Cilj je članka istražiti utjecaj financijskog obrazovanja na financijsku pismenost adolescenata i testirati učinkovitost srednjoškolskog udžbenika i programa „Moj novac, moja budućnost“. Također, svrha je provedenog istraživanja identificirati prediktore financijskog znanja prije radionice, kao i karakteristike mladih s najboljim rezultatima kako bi se dodatno istražila učinkovitost financijskog obrazovanja.
Metodološki pristup - Istraživanje je provedeno na adolescentima koji su sudjelovali u radionici „Moj novac, moja budućnost“ od listopada 2016. do veljače 2018. godine te je korišten upitnik kao instrument istraživanja.
Rezultati i implikacije – Provedenim istraživanjem zaključeno je kako financijske intervencije pridonose znanju mladih. Kao prediktori veće razine znanja među tinejdžerima navode se interesi, prijašnje financijsko obrazovanje i vlasništvo bankovnog računa. Nadalje, većina srednjoškolaca u uzorku ima razvijene štedne navike i ponašanje u kontekstu štednje te ima otvorene račune u bankama. Istraživanje razine financijskog znanja analizirano je u dvije faze, prije i nakon održane radionice (predtest i posttest). Nalazi ukazuju na to kako je financijsko znanje nakon radionice značajno veće od znanja prije sudjelovanja u radionici te kako je veće znanje prije radionice dovelo do znatno veće razine znanja nakon radionice. Razlika u razinama znanja istražena je i s obzirom na spol ispitanika.
Ograničenja – Uzorak uključuje samo učenike srednjih škola, a istraživanje je provedeno isključivo na području Republike Hrvatske.
Doprinos – Članak naglašava važnost programa financijskog obrazovanja za unaprjeđenje razine financijske pismenosti i učinkovitosti donošenja financijskih odluka u budućnosti.

Ključne riječi
financijsko obrazovanje; financijska pismenost; financijsko znanje; mladi; Hrvatska

Hrčak ID: 247968

URI
https://hrcak.srce.hr/247968

[engleski]

Posjeta: 590 *