hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.38190/ope.10.2.2

Rješavanje konflikata kao poduzetnička kompetencija: osvrt na srednjoškolsku populaciju i ulogu stručnih suradnika

Krešimir Dabo   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9260-7384 ; Edward Bernays University College Zagreb
Rosanda Lovrić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3900-5231 ; Srednja škola Metković

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 7-20 preuzimanja: 77* citiraj
APA 6th Edition
Dabo, K. i Lovrić, R. (2020). Rješavanje konflikata kao poduzetnička kompetencija: osvrt na srednjoškolsku populaciju i ulogu stručnih suradnika. Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 10 (2), 7-20. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.2
MLA 8th Edition
Dabo, Krešimir i Rosanda Lovrić. "Rješavanje konflikata kao poduzetnička kompetencija: osvrt na srednjoškolsku populaciju i ulogu stručnih suradnika." Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, vol. 10, br. 2, 2020, str. 7-20. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.2. Citirano 20.04.2021.
Chicago 17th Edition
Dabo, Krešimir i Rosanda Lovrić. "Rješavanje konflikata kao poduzetnička kompetencija: osvrt na srednjoškolsku populaciju i ulogu stručnih suradnika." Obrazovanje za poduzetništvo - E4E 10, br. 2 (2020): 7-20. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.2
Harvard
Dabo, K., i Lovrić, R. (2020). 'Rješavanje konflikata kao poduzetnička kompetencija: osvrt na srednjoškolsku populaciju i ulogu stručnih suradnika', Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 10(2), str. 7-20. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.2
Vancouver
Dabo K, Lovrić R. Rješavanje konflikata kao poduzetnička kompetencija: osvrt na srednjoškolsku populaciju i ulogu stručnih suradnika. Obrazovanje za poduzetništvo - E4E [Internet]. 2020 [pristupljeno 20.04.2021.];10(2):7-20. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.2
IEEE
K. Dabo i R. Lovrić, "Rješavanje konflikata kao poduzetnička kompetencija: osvrt na srednjoškolsku populaciju i ulogu stručnih suradnika", Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, vol.10, br. 2, str. 7-20, 2020. [Online]. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.2
Puni tekst: engleski, pdf (1 MB) str. 19-20 preuzimanja: 55* citiraj
APA 6th Edition
Dabo, K. i Lovrić, R. (2020). Conflict resolution as an entrepreneurial competence: a review of the secondary school population and the role of professional associates. Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 10 (2), 19-20. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.2
MLA 8th Edition
Dabo, Krešimir i Rosanda Lovrić. "Conflict resolution as an entrepreneurial competence: a review of the secondary school population and the role of professional associates." Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, vol. 10, br. 2, 2020, str. 19-20. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.2. Citirano 20.04.2021.
Chicago 17th Edition
Dabo, Krešimir i Rosanda Lovrić. "Conflict resolution as an entrepreneurial competence: a review of the secondary school population and the role of professional associates." Obrazovanje za poduzetništvo - E4E 10, br. 2 (2020): 19-20. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.2
Harvard
Dabo, K., i Lovrić, R. (2020). 'Conflict resolution as an entrepreneurial competence: a review of the secondary school population and the role of professional associates', Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 10(2), str. 19-20. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.2
Vancouver
Dabo K, Lovrić R. Conflict resolution as an entrepreneurial competence: a review of the secondary school population and the role of professional associates. Obrazovanje za poduzetništvo - E4E [Internet]. 2020 [pristupljeno 20.04.2021.];10(2):19-20. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.2
IEEE
K. Dabo i R. Lovrić, "Conflict resolution as an entrepreneurial competence: a review of the secondary school population and the role of professional associates", Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, vol.10, br. 2, str. 19-20, 2020. [Online]. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.2

Sažetak
Konflikt između učenika kao mogući početak krizne situacije u školi dio je školskog procesa i s njim se redovito susreću nastavnici i stručni suradnici. Međutim, konflikt, iako može izazvati krizu, s druge strane, otvara mogućnosti za uspostavljanje bolje i adekvatnije komunikacije među učenicima i stvara prostor za učenje o nenasilnom komuniciranju, medijaciji kao formi rješavanja sukoba te asertivnom zastupanju svojih stavova i uvjerenja, što dugoročno vodi ka jačanju i poduzetničkih kompetencija. Iako se neki vršnjački konflikti zadržavaju samo na razini učenika i eventualno nastavnika u razredu, kada sukobi eskaliraju redovito se traži pomoć stručnih suradnika u školi poput psihologa ili pedagoga. Kakva je komunikacijska uloga tih profesionalaca u procesu medijacije između učenika, kojim tehnikama se oni služe u svom savjetodavnom radu, primjećuju li pomake ili promjene u ponašanju učenika nakon provedene medijacije, što se u njihovoj praksi pokazuje kao najuspješnija metoda svladavanja i razumijevanja konflikta, dio je ispitivanja ovoga rada kroz dubinske intervjue. S druge strane, rad analizira i percepciju učenika kroz anketni upitnik. Javljaju li se stručnim suradnicima za pomoć, kako rješavaju i upravljaju svojim konfliktima, što im je potrebno da prevladaju sukob, te razvijaju li svoje poduzetničke kompetencije, neka su od problemskih pitanja ovoga rada. U nastojanju da se prepoznaju kapaciteti savjetodavnoga rada i uloge medijacije stručnih suradnika u vršnjačkim sukobima u školi, za istraživačku analizu odabrana je Srednja škola Metković, s ciljem determiniranja uloge pedagoga i psihologa u kriznoj situaciji rješavanja učeničkih konflikata kroz primjer iz prakse. Istraživanje je pokazalo kako stručni suradnici imaju ulogu u procesu rješavanja konflikata između učenika, međutim postoji prostor za poboljšanje u smislu dodatnog uključivanja stručnih suradnika u savjetodavni rad s učenicima te rad u edukaciji učenika o ulozi medijacije u interpersonalnoj komunikaciji i poduzetništvu.

Ključne riječi
upravljanje konfliktima; medijacija; vršnjački sukobi; stručni suradnici; poduzetništvo

Hrčak ID: 248106

URI
https://hrcak.srce.hr/248106

[engleski]

Posjeta: 288 *