hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.38190/ope.10.2.9

Prevencija ili evidencija: prepoznati rane simptome krize ili evidentirati gubitke u poslovanju?

Žarko Kruljac   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4771-6324 ; Ekonomski fakultet Zagreb
Danijel Knežević   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0422-4610 ; Europska poslovna škola Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (903 KB) str. 155-168 preuzimanja: 148* citiraj
APA 6th Edition
Kruljac, Ž. i Knežević, D. (2020). Prevencija ili evidencija: prepoznati rane simptome krize ili evidentirati gubitke u poslovanju?. Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 10 (2), 155-168. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.9
MLA 8th Edition
Kruljac, Žarko i Danijel Knežević. "Prevencija ili evidencija: prepoznati rane simptome krize ili evidentirati gubitke u poslovanju?." Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, vol. 10, br. 2, 2020, str. 155-168. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.9. Citirano 21.06.2021.
Chicago 17th Edition
Kruljac, Žarko i Danijel Knežević. "Prevencija ili evidencija: prepoznati rane simptome krize ili evidentirati gubitke u poslovanju?." Obrazovanje za poduzetništvo - E4E 10, br. 2 (2020): 155-168. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.9
Harvard
Kruljac, Ž., i Knežević, D. (2020). 'Prevencija ili evidencija: prepoznati rane simptome krize ili evidentirati gubitke u poslovanju?', Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 10(2), str. 155-168. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.9
Vancouver
Kruljac Ž, Knežević D. Prevencija ili evidencija: prepoznati rane simptome krize ili evidentirati gubitke u poslovanju?. Obrazovanje za poduzetništvo - E4E [Internet]. 2020 [pristupljeno 21.06.2021.];10(2):155-168. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.9
IEEE
Ž. Kruljac i D. Knežević, "Prevencija ili evidencija: prepoznati rane simptome krize ili evidentirati gubitke u poslovanju?", Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, vol.10, br. 2, str. 155-168, 2020. [Online]. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.9

Sažetak
Aktualnost istraživanja područja kriznog menadžmenta posebno je izražena zadnjih 20 godina u kojima se, između ostaloga, dogodila svjetska ekonomska kriza, a zatim i trenutačna gospodarska kriza uzrokovana proglašenjem globalne pandemije zbog pojave bolesti COVID-19. Nadalje, tržište je postalo globalno, poslovanje digitaliziranije, razvija se umjetna inteligencija, robotiziraju se procesi, itd. Može se zaključiti da su suvremeni uvjeti poslovanja kompleksni i dinamični s čime su i razlozi za potencijalni nastanak krize u poduzeću sve brojniji. Menadžeri u praksi često reagiraju na simptome krize koji se u pokazateljima boniteta i bilančnim pokazateljima u literaturi opisuju kao rani simptomi. Autori smatraju da takav način upravljanja krizom nije učinkovit jer se navedeni pokazatelji mogu definirati kao mjera razine krize u poduzeću, a ne kao rani simptomi krize. Adekvatan način prevencije krize prepoznavanje je ranih simptoma krize putem upravljanja poslovnim procesima. U literaturi je dokazano da je najveći broj kriza prouzročen unutrašnjim čimbenicima, a upravljanjem poslovnim procesima se te neusklađenosti rješavaju. Cilj rada je raspraviti i problematizirati trenutak prepoznavanja potencijalne krize u poduzeću, evidenciju iste, reakcije menadžera kao i ukazati na potencijalne mogućnosti i načine prevencije krize koje se posebno ogledaju u upravljanju poslovnim procesima. U radu se nakon uvoda objašnjavaju pojam i uzroci krize, rani simptomi krize kao I krizni menadžment i upravljanje poslovnim procesima. Na kraju rada je zaključak.

Ključne riječi
krizni menadžment; prevencija krize u poduzeću; rani simptomi krize u poduzeću; upravljanje poslovnim procesima

Hrčak ID: 248129

URI
https://hrcak.srce.hr/248129

[engleski]

Posjeta: 586 *