APA 6th Edition Kujundžić, N. (2020). Disneyjevi animirani antropomorfi. Narodna umjetnost, 57 (2), 49-63. https://doi.org/10.15176/vol57no203
MLA 8th Edition Kujundžić, Nada. "Disneyjevi animirani antropomorfi." Narodna umjetnost, vol. 57, br. 2, 2020, str. 49-63. https://doi.org/10.15176/vol57no203. Citirano 19.04.2021.
Chicago 17th Edition Kujundžić, Nada. "Disneyjevi animirani antropomorfi." Narodna umjetnost 57, br. 2 (2020): 49-63. https://doi.org/10.15176/vol57no203
Harvard Kujundžić, N. (2020). 'Disneyjevi animirani antropomorfi', Narodna umjetnost, 57(2), str. 49-63. https://doi.org/10.15176/vol57no203
Vancouver Kujundžić N. Disneyjevi animirani antropomorfi. Narodna umjetnost [Internet]. 2020 [pristupljeno 19.04.2021.];57(2):49-63. https://doi.org/10.15176/vol57no203
IEEE N. Kujundžić, "Disneyjevi animirani antropomorfi", Narodna umjetnost, vol.57, br. 2, str. 49-63, 2020. [Online]. https://doi.org/10.15176/vol57no203
Sažetak Dopadljive antropomorfne životinje zacijelo su jedno od najprepoznatljivijih obilježja animiranih filmova američkog studija Walt Disney. Snjeguljica i sedam patuljaka (1937.), prvi cjelovečernji animirani Disneyjev film, uz naslovne likove uključuje i niz dobroćudnih šumskih životinja koje pomažu junakinji, štiteći je i obavljajući kućanske poslove. S obzirom na golem uspjeh Snjeguljice, motiv životinjskih pomagača iskorišten je i u narednim filmovima, te s vremenom postaje neizostavan dio Disneyjevog repertoara. U istraživačkom fokusu ovoga rada upravo su životinjski likovi (tj. likovi ne-ljudskih životinja) u dugometražnim animiranim Disneyjevim filmovima. Korpus istraživanja obuhvaća 48 filmova nastalih u razdoblju od 1937. do 2019. godine. Oslanjajući se na kulturnu animalistiku i postojeća interdisciplinarna istraživanja Disneyjeve animirane produkcije (tzv. Disney studies), rad analizira prikaze životinjskih likova, napose njihovu antropomorfizaciju i način na koji je njihov status protagonista/antagonista vizualno kodiran, te odnos ljudskih i životinjskih likova. Rezultati istraživanja upućuju na dominantno antropocentričnu perspektivu analiziranih filmova.